onsdag 26 september 2012

Dagens kost

kl. 16.30
20g Carbo FX (malto)
10g Xpand FX (BCAA)
250g Energidryck (light)
600mg koffeintabletter



- 20min löpband + 25 min boxning!

kl. 17.30
10g Xpand FX (BCAA)






kl. 19.00-20.00-ish Buffé
498g Chili con carne (hot+)
325g Ris långkornigt kokt
394g Broccoli fryst
147g Fazer balans Harmoni
175g Kycklingbröstfilé ugnsstekt (Rose)
40g Soft cheese 0,2%
250g Keso 1,5%
75g Havregryn (ICAs)
155g Äpple m skal

Totalt:
2285 kcal
181g protein
275g kolhydrater
38g fett

Kommentar:
Provade att äta lite som buffé och njöt faktiskt både mer och tog längre tid att äta, så kanske mer optimalt än att kasta i sig två tallrikar á 5 min styck!

Gröten är för övrigt smaksatt med pepparkakskrydda & sötningsmedel vilket visade sig vara en fullträff!

8 kommentarer:

  1. Buffé är aldrig fel! =)
    Ha de bra!
    @LaurinJacob

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe näe, dessvärre vaknade jag upp hungrig vilket var lite av en fail!

      Tack detsamma!

      Radera
    2. Aj då! Tror du det berodde på buffén? =/
      @LaurinJacob

      Radera
    3. Finns ett antal troliga anledningar:
      - Slutat äta fiberberikat havregryn och dagar jag äter 2-4 dl så gör det nog rätt stor skillnad på mättnad
      - Tog ut mig rejält på passet igår, trots "bara" 25 min intensiv träning
      - Haft en konstant kcalunderskott i snart 8 veckor

      Ja... kanske inte så konstigt att jag ibland känner hunger?

      Hur som helst inga problem, jag har min shaker med vatten tills ikväll som sällskap om det krisar! :)

      Radera
    4. ja det ser onekligen ut som att det finns en rad anledningar.

      Liten undran, har du inga dagar du höjer ditt intag, jag menar alltså inte ätardagar utan mer en utökning av den bättre kost du äter? Du kanske inte planerar att ha det heller?

      Personligen så har jag slutat med ätardagar (stoppa i sig allt man kommer över, helst så onyttigt som möjligt.) under mina dieter, dock tar jag dagar då jag ökar intaget, större portioner av det jag annars äter...

      Radera
    5. Senaste 8 veckorna har jag haft dessa toppar
      120818: 4600 kcal ("kontrollerat" alkoholintag)
      120825: >4500 kcal (ALKOHOL)
      120826: >6000 kcal, vilket är standard efter rejäl fylla
      120831: >4000 kcal (ALKOHOL)
      120908: 4100 kcal
      120909: 3300 kcal
      120927: 3200 kcal

      Annars ligger jag mellan 2000-3000 kcal, där jag allt som oftast på helgerna har "ätardagar" då jag får välja makros (kolhydrater och fett) efter tycke och smak bara proteinintaget är uppnått!

      Svar på din fråga? Nja... kanske inte.

      Dom tre senaste "toppar" har jag ätit mer än jag brukar, men då tex lyckats kontrollera "ätardagen" och äta normalt och sen kanske unna mig 200g godis och inte 500g som det brukar bli när jag äter okontrollerat!

      Ätardagar är livsfarliga om man inte har karaktär!

      Nästa prövning för mig är lördag nästa helg, den går i Öl- & Whiskeymässans tecken och det lär mest troligt innebär att jag blir pissfull (mkt kcal in) och dagenefter-cravings av en helt annan dimension!

      Radera
    6. Tog ett tag innan jag hittade inlägget igen... Ok, men då ha du i alla fall haft höga dagar, jag tror dom är bra i sig för psyket då vill säga.. Sen för själva deffens resultat har jag ingen riktig uppfattning trots att jag deffat i perioder genom åren.

      Själv har jag ingen karaktär, det har jag lärt mig den hårda vägen! =D
      Precis som du skriver så är alkohol ett problem för mig, blir både fyllekäk och dagen efter cravings! Så det har jag slutat att dricka under deff! =D

      Jag måste säga det igen, jag följer ju din blogg numera dagligen och jag är ruggigt imponerad av ditt arbete!
      Det är få gånger i livet jag blivit så imponerad! Jag hade önskar att några i familjen hade velat ha min hjälp genom åren istället för att välja gastric bypassoperationerna som istället lett till mindre trevliga biverkningar.

      Vilket fall, bra jobbat! =)

      PS. Öl-och whiskey i öret? hade själv velat gå, samlar på whiskey! =) DS.

      Radera
    7. Ja men precis, jag är inte en person som äter tråkigt och toknitiskt utan låter deffen hellre ta lite längre tid och slippa lida under resans gång. Så lite sporadisk "överätningar" gör inte så mycket, för blir klar när jag är nöjd med spegelnbilden förr eller senare antar jag :P

      Ja alkoholen ställer till det mer än vad dom flesta tror, så ofta där dom flesta fallerar när det kommer till resultat på vågen om dom unnar sig alkohol allt för ofta (jag är själv en av dom).

      Bara kämpa på helt enkelt :)

      Tacka så mycket och kul att höra, värmer så här i höstkylan som är på ingång! Tyvärr måste personen ifråga själv vilja ändra på sitt liv till fullo, tog mig 25 år innan jag tog tag i mitt liv och hoppas med denna blogg kanske kunna inspirerar fler än mig själv och verkar ju redan lyckats, så kul... mkt kul att höra att du iaf uppskattar detta tilltyg! :)

      Om exakt en vecka smäller det, blir dock främst öldrickande men för har verkligen 0 karaktär när det kommer till starkspriten och kan med lätthet få i mig 1L och ja, då slutar det inte bra!

      Radera