fredag 21 september 2012

Goda bakverk som inte innehåller kopiösa mängder socker?

Ja, om ni likt mig väldigt gärna vill äta något gott utan att behöva känna att ni per defintion äter något "onyttigt" (gillar inte detta begrepp, därav "") så kan jag vart rekommendera följande länkar!

65 bifogad(e) fil(er) Bakverk och "sötsaker" baserat på protein och låg kcal??
- En av många bra trådar på Kolozzeum's forum!

Emmys liv | Livet på pränt
- En av användarna som brilljerar med sina recept i tråden ovan!

I skrivande stund så har jag stoppat in min livs första hemmgjorda proteinbars på kylning och återkommer med recept och smakbetyg senare ikväll när jag provsmakat dom ;)

Hemmagjorda proteinbars med smak av choklad och tranbär

Här har vi några andra skapelser jag gjort på senaste:

Mitt försök till "kvargcheesecake" i ugn

Emmys proteinkaka jag gjort med i många varianter, grundreceptet hittar ni här
Den sista kakan är faktiskt så god att jag lyckats lura på bland annat min syster denna, vilket betyder att den inte bara smakar "nyttigt" utan faktiskt tillräckligt söt att klassas som bakverk!

Hoppas jag med detta inlägg även lyckas släcka någons sötsug och inte bara orsaka det, men lovar att det kommer komma flera recept här ifrån mina egna skapelser!

3 kommentarer:

  1. Ser gott ut! Dock spetsar jag in mig på min heliga påse M&M imorgonkväll! ; P

    Ha en go fredag!

    /Veronica

    SvaraRadera
  2. Delar med mig av en sida som jag själv just upptäckt! finns mycket gott :-) http://www.proteinpow.com/#

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för den länken, såg ut som det fanns ett par potentiella recept som kanske rentav provas redan i helgen! ;)

      Radera