onsdag 19 september 2012

Mitt nya liv?

Den 28 mars 2009 blev jag permitterad från mitt dåvarande jobb, lågkonjukturen hade slagit så hårt på industrin att jag helt enkelt inte hade ett jobb att gå till!

Nu kom detta dock inte riktigt som en chock, då jag sen några veckor innan visste om mitt öde. Istället för att deppa ihop (så som jag alltid gjort vid motgångar) och må allmänt dåligt så valde jag att se detta som en chans att få en "nystart" på mitt liv.

Samma dag signade jag mig på det lokala Friskis- & Svettisgymmet där 3-4 polare hade tränat på sen 3 år tillbaka. Sagt och gjort...

Kliver jag in, för första gången på ett gym med en dagsform rätt lik denna bild...

2009-06-08: 135-140 kg??
...och detta är nog enda gången man på ett gym kan känna sig störst av helt fel anledningar!

Helt novis på det här med att träna så hade jag en hel del att lära mig och tror inte jag nog kan uttrycka mig när jag säger tack alla som på något vis stöttat/hjälpt mig både med kunskap och motvivation!

Vad kommer ni få läsa om på denna blogg?
  • Min viktresa
    • I text allt jag upplevt med tillhörande "bildspel"
    • Dom olika "dieterna" jag provat
    • Träningsformer jag haft som hjälpmedel
    • Framtidsmål?
    • m.m.
  • Min vardag
    • Träning & kost (kommer rapporteras flitigt)
    • Livet i allmänhet
  • Matbilder, matlagning och recept
    • En passion jag tänkte jag måste börja dela med mig av så fler kan få äta min goda (?) mat
  • Och mycket mer...

 Just ja, dagsformen? Ja den hittar ni nedan ;)

2012-09-11: 89,9 kg @ 16% i BF

7 kommentarer:

  1. Kul att få följa din inspirerande resa även här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra och hoppas några av mina inlägg ska passa dig :)

      Radera
  2. Du börjar nå en riktigt god form! Några kilo till på minuskontot, sen borde det bli dags att testa på en riktig bulk.:)

    Det ska bli kul att följa denna blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hoppas kunna vara klar tidigare än planerat för deadline är iaf innan 2013...

      Var resan bär av sen återstår att se, lär vara flugvikt så något kilo muskelmassa får defintivt med i planerna ;)

      Kul att höra!

      Radera
  3. Så du har gett dig i kast med att blogga? Härligt! ;) Det ska bli kul o följa dig o så som du tar dig an träning o kost! Nu är ditt sätt att käka inte min melodi men nyfiken som jag är så är det alltid intressant att se hur andra gör. Alla har vi samma mål men olika vägar dit.

    Ha det fint!

    /Veronica (@JoduVirre på Twitter)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, kunde inte hålla mig borta (bloggat förut)!

      Hehe, bara dela portionerna i 2/3 delar så kanske du åtminstone får några bra tips på maträtter du kan laga...

      För fokus lär nog främst ligga på kost & träning i denna blogg, till en början åtminstone men sen livet som helhet!

      *follow*

      Radera
  4. Hej,
    Hittade dig via Twitter och på så vis din blogg! Jag är mäkta imponerad av din resa, något jag beundrar enormt!
    Mycket starkt kämpat av dig!
    Fortsatt Lycka till!
    @LaurinJacob

    SvaraRadera