fredag 21 september 2012

Målet med livet?

Slutmålet med livet är svårt att ändra på, vilket är ett budskap jag bär med mig varje dag!

"The goal of all life is death" Sigmund Freud

Brukar kolla på mig själv i spegeln och skaka på huvudet tänkandes "varför i hela fridens namn var du tvungen att tatuera i detta negativa citat på din kropp??"

Svaret är ganska enkelt, åtminstone vissa dagar. Vid tidpunkten då denna tauering gjordes så var det för första gången på över 10 år som jag faktiskt kände att jag var vid liv.

Do I make any sense at all?

Efter två års kämpande nådde jag mitt första riktiga delmål i min viktresa, det var nämligen att få se tvåsiffrigt på vågen i vuxen ålder! (minns ej när jag spräclte 3-siffrigt, men var troligen runt 12 år gammal?)

Denna känsla är obeskrivlig, för jag hade bestigit mitt egna Mount Everest!?

Vad är då målet med mitt liv?
- Ja, det klurar jag fortfarande på. Men försöker i största möjliga mån leva efter ännu ett fint citat jag inte har en aning om vem som myntat...

"ångra hellre något du gjort än något du aldrig gjorde"

... vilket visat sig vara betydligt svårare än jag trott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar