fredag 15 februari 2013

Dagens kost i Egypten!

Som ni kanske redan listat ut har jag en "fetisch" för att dokumentera min mat. Nu orkade jag inte slänga upp telefonen varje gång jag åt något och vissa tallrikar var ganska snarlika så då sket jag i att göra "dubletter". Men låt säga att det ni hittar nedan är 80% av maten jag åt på resan och sen drack jag väl en hel del mer än vad man kan se på bilderna...


Hur som helst. Maten på Grand Hotel känns ganska så anpassade till oss turister från Europa, då detta hotell till >50% består av tyskar. Den oreataliska buffén + BBQ-hörnarna var vart vi åt alla kvällar utom 2 och alla frukostar på samma ställe även om menyn då uppenbarligen inte var densamma ;)


Nu är det rätt så blandad kvalité på bilderna men i det stora hela är det som syns olika "färsröror", grillad kyckling, fisk, fläskkarre, dönerkebab, köttgrytor när det kommer till proteinkällorna och galet många olika sorters hård- och färskost!

Har ju även införskaffat mig en skada som gör att jag mer eller mindre ser kalorier och makronutrienter på allt jag äter per automatik och skulle tro att jag snittat mellan 3500-4000 kcal/dag där dag 1 helt klart är toppnotering då jag nog åt över 4000 kcal på middagsbuffén.

Nu åt jag utan hämningar så känns som jag fick ut max av denna resa kostmässigt (jag gick in för att prova ALLT) så skulle det betyda +1kg fett är det inte värre än att deffen blir 1-2 veckor längre!

Ps. Att få bli bagare på Grand Hotell måste endbart kräva att man vet vad socker är, helvete så dåliga bakverken var för att använda snälla ord! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar