torsdag 28 februari 2013

Högrevshamburgare here I come!

Det är nog nästan lite av en våt dröm som kommer gå i uppfyllelse imorgon, om man nu kan ha sådana om mat?


Idag besökte jag nämligen stans enda (?) lokala köttbutik som maler närproducerat kött. Affären heter Magnus Kött & Vilt och dom vet verkligen vad som säljer (som är dera slogan) för köpte tex kängurufiléer hos dom i somras och bättre kvalité får man leta efter!


Dagens fynd blev 660g av den bit högrev som jag själv fick välja ut. För letade efter en rätt så fet bit då detta är vad jag önskar i mina första högrevsburgare!


Eftersom jag nu har en riktigt bra grund till bra burgare så löper jag linan ut och offrar min sista Spotted Pig-bröd på mig och den person som nu är lyckligt lottade att få ta del av denna måltid!


Inte nog med det, jag kommer göra min egna Coleslaw och pricken över i:et blir en hemmagjord dressing. Sen blir det klyftpotatis istället för pommes då jag faktiskt tycker detta är godare!


Vi får väl se hur allt smakar tillsammans, men tror knappast det kan bli dåligt med tanke på hur goda mina senaste burgare varit!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar