söndag 17 februari 2013

Egypten Hurghada 2013: Ökensafari på 4-hjuling hos beduinerna

Även denna guidade tur lyckades vi få till ett riktigt bra pris på, så ska ni åka på denna boka INTE via hotellet om ni nu vågar leva lite farligt ;)


Vi åkte ganska exakt 17 km (enkel resa) RAKT ut i öknen med 4-hjuling och själva öknen ligger mer eller mindre ett stenkast från turistdelen av Hurghada så bussturen till själva safarin tar väl typ 15min på sin höjd!

OBS! Utfärdar en varning för er som kan tänkas ha fobi för ormar & andra krälande djur! (dessa bilder har jag valt att lägga längst ner)


Klicka på bild nummer 1 för att få upp "galleriet" och således både få större bilder och ett enklare sätt att hoppa mellan bilderna genom att bara klicka på den!
















Tips är att se till att ha heltäckande kläder (som tyvärr inte paret som åkte med oss hade fått nån info om). Det blåser en del ute i öknen och sand överallt är inte så trevligt?






























Min livs första tur på en kamel, gav "föraren" 3kr i dricks men spräckte min g-starjeans så denna ridtur kostade lite mer än så! :P




















För otroliga 20kr fick jag hålla i ett dussintals med olika ormar, ödlor, skorpinjoner och sen fick jag chanse att lyfta en 105 år gammal och 50kg tung sköldpadda... FRÄNT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar