lördag 2 februari 2013

Nya utmaningar i köket?

Vet faktiskt inte riktigt vart jag får all inspiration ifrån vissa dag, men just idag skyller jag en del på signaturen Tony Alfredsson som kommenterat här på bloggen flertalet gånger! 

Komiskt nog var det jag som lyckades hitta honom på Instagram eller ja en av hans bilder under hashtagen #iifym (if it fits your macros) och han äter enligt periodisk fasta och dessutom mitt gamla deffupplägg leangains! Alltså en partner in crime!


Har sett hur han hållit på och försökt optimera ett bakverk som nu verkar mer eller mindre "perfekt" och jag har dessutom fått hans receptet, så dagens nyheter i mitt skafferi blev:

  • Svarta bönor
  • Kokosnötmjölk
  • Agave sirap

Vad detta kan tänkas bli får ni snällt vänta o se, jag har dock inga förhoppningar om en grymt god skapelse för svarta bönor varken låter gott eller ser speciellt ätbart ut men om detta innebär att jag har fel så har jag inte bara hittat en ny ingrediens utan ett bakverk jag mest troligt kan missbruka oavsett om jag bulkar eller deffar! :)

Passade även på att köpa hem lite annat smått och gott för det vankas hemmagjorda hamburgare med bland annat hemmagjord coleslaw, sen kunde jag inte låta bli att göra ett glassinköp av ett märke som för mig är obeprövat!

Så räkna med en hord av mat-inlägg framöver! ;)

6 kommentarer:

  1. Hej! Hur tänker du kring kardio kring deff/bygg-bulk i samband med pf/lg ? LG tycker ju att kardio är djävulen, medan jag själv tycker det är rätt skönt...Ett inlägg kanske? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag utför kardio pga att jag gillar det, trots vetskapen att det mest troligt är kontraproduktivt.

      Under bulk håller jag styrkedagarna kardiofria, sen har jag lördag som "fritt fram". Under deff har jag kört lite hur som helst innan, men alltid ätit upp mina extra förbrända kalorier! Jag likt dig gillar alla typer av pulshöjande träning och klarar mig ej utan detta påhitt!

      Vet ej om det är värt att skriva något i ämnet? För jag kan som sagt inte styrka detta med några studier/källor eller liknande...

      Radera
  2. WOW :D Det här ser jag verkligen fram emot. Kom igen och baka NUUUUUU!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe misstänkte att du skulle gilla detta, ska bli spännande för har satt ribban på förväntningar extremt lågt så kan endast bli positivt överraskad! :)

      Radera
  3. Såg jättegott ut på insta!! Inväntar receptet :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, antar du tänker på "kakorna" jag åt igår!?

      Blir ett nytt försök idag i köket, där jag tänkte försöka få till konsistensen och det estetiska lite bättre (smaken lär inte påverkas). Men oavsett hur det blir så kommer nog ett recept här i dagarna så håll ut ;)

      Radera