fredag 22 februari 2013

Fredagsfys följt av fredagsmys?

Ja snart är helgen här och för mig innebär detta som alltid att jag börjar med ett pass på gymmet med min käre kompanjon Emil...
 

Men det är inte vilket pass som helst, utan det är veckans största prövning (enligt mig) då det är knäböj och viktade chins på schemat! Är det något pass som verkligen suger musten ur en så är det just detta!


Om vi lyckas klara av detta med livet i behåll så bär det sedan av hem till Casa Di Jimmy och jag kastar på mig kockmössan där det på menyn finns en för mig helt obeprövad maträtt och självfallet har jag inga som helst planer på att göra "som alla andra", så räkna med en rapport och kanske ett fin-fint recept framöver!


När maten är i magen så blir det ryggläge och mest troligt Gladiatorerna på TVn, om vi inte väljer att se på nån filmnyhet..


Trevlig helg på er allesammans!

4 kommentarer:

  1. Med den planen blir det nog en kanonfredag så hoppas den håller :)
    Antar att den där middagen kommer innehålla kött men ska ändå bli spännande att se vad du vevar ihop. Har bilden något med inspirationskällan/receptuppfinnaren att göra måntro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planen gick i lås, även om den inte är slut än :) *reklampaus just nu*

      Ja kött var det i den men du kan utan tvekan ersätta proteinkälla med qourn. Bilden (masterchef sverige) har inget med maträtten att göra, då inspirationen är hämtad bra många 100 mil hemifrån. Bilder kommer hur som helst senare ikväll så då får vi se om du gillar vad du ser ;)

      Radera
    2. Jag gillade verkligen vad jag såg! Enchilladas gör jag själv någon gång ibland men då på proteinpasta och fylld med någon böngegga. Det är gottgottgott!

      Radera
    3. Hehe, så bra! Nu när du säger det så kanske jag rentav haft detta i bakhuvudet och därav inspirerats av dig omedvetet för tanken var faktiskt att först göra quesadillas...

      Men valet för på enchiladas eftersom det var ännu en "köks-oskuld" som då skulle bli tagen! :)

      Hur som helst, detta är ju galet gott och går som med det mesta variera i all oändlighet så räkna med fler enchiladas-projekt i mitt kök! :)

      Radera