torsdag 21 februari 2013

Vilodag

Sen jag började bulka (i november) kom jag rätt snart under fund med att mitt frenetiska tränande inte alls funkade med dom nya uppsatta målen, så har sen dess mer eller mindre haft MINST 3 vilodagar per vecka och då haft tisdag, torsdag & söndagar helt träningsfria medans lördagen är lite fritt fram!

Märkligt nog lyckades jag gå från 6-7 dagars träning i veckan till detta på en handvändning, vilket nog är tur för satan vad jag hade fått äta mat för att försöka bulka med den aktivitetsnivån jag hade i höstas!

Hur som helst, i tisdags...



Så kunde jag inte ligga helt stilla utan gjorde en rejäl laddning med mat som visades sig vara riktigt lyckat då jag åt detta till middag idag! Det ni ser är en kryddstark Pastagratäng med kassler och tyvärr så räcker det knappt till 3 portioner med mitt sätt att äta, men tänkte nog slänga upp receptet rentav imorrn för bör passa dom flesta som inte kör nån typ av lowcarb-diet och ni får troligen ut fler portioner om ni inte PFar!


Idag så har jag faktiskt verkligen vilat, då jag började med att äta yoghurt och läsa senaste buffé för att sedan ta en promenix till affären som turligt nog bara ligger 200 (?) meter hemifrån...


Komiskt nog så skrev jag en kort inköpslista och lyckades ändå glömma en ingrediens till morgondagens "fredagsmys" som är inbokat med min käre kompanjon på gymmet!


Väl hemma somnade jag nästan i badkaret med en kopp te på badkarskanten. Trodde inte det var sant när jag såg vad klockan var och att jag "missat" tiden för middag nr 1, blev alltså hoppa upp ur badkaret och in med matlådor i mikron! (har en vattentät smartphone, så därav mitt vågade fotograferande och surfande!)


Blev soffhäng resten av kvällen med ett par avsnitt av de tv-serier jag följer som nyligen sänts...

Men nu är det dags för en kopp kvällsro och urloggning från internet, hoppas ni haft en bra torsdag! :)

2 kommentarer:

  1. haha härligt att värma matlådorna med betoning på att de e fler än 1.. skulle oxå vilja moffla i mig fler lådor =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, tänkte inte ens på det då detta är helt normalt för mig som kör periodisk fasta. För sällan en måltid är under 1kg mat även om det är under deff, nu bulkar jag ju och det innebär trots vilodag en hel del mat :)

      Vill du äta så du spricker går ju det, men antar du gillar att äta din frukost, lunch och middag m.m. tillräckligt mycket för att inte äta som mig? :P

      Radera