fredag 1 februari 2013

Dagens kost

Well, här ett tydlig exempel på baksidan med det jag pysslar med när man ska äta ute på "finrestaurang" mitt i ätfönstret/efter träningen...


kl. 15.50: 4 riskakor, 20g flytande honung + 400 mg koffein..
kl. 16.05: 10g bcaa, 5g kreatin + 200 mg koffein.

120 min @ gymmet: Sippade på 50g malto under hela passet!

kl. 18:30: 10g bcaa + 4st fruktkolor & 1st havrekaka.


kl. 20.00: Lammytterfilé med sauterad potatis, getostcremé & svartvinbärssås.


kl. 21.50: Sludgebowl (eller detta är nog junkbowl mtp allt tillsatt socker), chokladproteingröt med hackat äpple och riktig jordgubbsylt. Riskakor med skinkost & rökt skinka + 2 Wasa Husman med skinkost som ej kom med på bild +5st kapslar Omega-3 + 2500 IU D-Vitamin & en kopp te.

Kommentar: 
Nu i efterhand så borde jag ätit något innan middagen, för blev kanske lite väl mycket att äta som "kvällsmål"!?

Fördelen med att leva efter "as long as it fit your macros" är att jag mer eller mindre kan äta PRECIS vad jag vill och således slippa bli proppmätt på det dom flesta kategoriserar som nyttig mat, men att trycka denna mängd rent socker på kvällen är inget jag rekommenderar en ovan vars insulinpåslag lär slå i taket...

Vore lite kul om nån vågade gissa kcalinnehållet på sista bilden, största skålen är på 2,8L och basen i denna skål är 1L lättyoghurt... (emil du är ej en av dom som får gissa!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar