tisdag 26 februari 2013

Dagens kost


Break-fast men frukostmat? Ja det är en klassiker på vilodagar! 1L Mild lättyoghurt, 3dl Havrefras + lite smaksättare och en kopp rabarberte.



Middag blev en rejäl laddning "min (snåla) fläskpannkaka" med lingonsylt + 3g omega-3 och 2500 IU Vitamin-D3.


Kvällsmål blev frukostmat det med i form av gröt på 4 portioner rågflingor, vassleprotein, jordnötsmör, 250g hallon & onödigt mycket kanel + kardemumma!

Totalt:
2767 kcal
180g protein
330g kolhydrater
68g fett

Kommentar:
Ätfönstret blev mellan kl. 17.10 och 20.35 ungefär, vilket är ungefär "normalt" för en vilodag!

Åt lite för mycket kalorier men råkade ha ner lite mer igrendienser (i vikt) än planerat i pannkakan och orkade inte snåla på grötskålen så fick bli mer eller mindre kcalbalans istället för -10E%.

Var någon vecka sen jag åt fläskpannakakan sist men tror jag kommer börja äta denna oftare för var godare än jag kunde minnas det som, tror dock jag ska göra något galet och prova ett ny proteinkälla nästa gång! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar