torsdag 28 februari 2013

Hörlurar: Philips SHQ 3200

Jag förbrukar hörlurar som om det vore förbrukningsmaterial på en industri, så har senaste åren provat en hel del olika in-ear-hörlurar och i lördags så var det dags för ett nytt inköp!

Jag valde att gå in på elgiganten och fann rätt snart intresse för Philips ActionFit-serie, då dom har en flexibel öronbygel och dessutom är svett- & regnsäker.

För är det något jag har problem med är det att lurarna gärna trillar ur och tror anledningen till att jag har sönder lurarna (ljudet klappar eller dör helt i ena/båda lurarna) är pga det kommer in fukt i dom.


Valet stod mellan dessa och deras storebror i serien som har exakt samma design med bygel runt örat men även med ett halsband så att sladden hänger runt halsen istället för löst som på dom flesta vanliga hörlurarna. Kollar man på nätet så finns det även en variant med en bygel direkt på lurarna som sitter fast i nacken!

Med tanke på prisskillnaden (en faktor 2) och ovissheten hur pass bra denna udda "upphängning" runt örat skulle fungera/kännas för mig så föll alltså valet på den billigare lösningen!

Vad tycker jag då om dessa?


Rent spontant så känns det fortfarande lite ovant att ha byglarna runt örat men har inte fått några skavsår eller liknande, så får väl hoppas den ovana känslan försvinner. För annars har jag absolut inget att klaga på!

Nu är det inga bose-lurar som kostar 1500kr+, men när man sportar så är det funktionen man är ute efter och inte dess ljudkvalité? Dom spelar dock bra mycket bättre än min tidigare lurar jag provat i prisklassen 200-400kr och då är dom anslutna till en Sony Xperia V, med eller utan bluetooth-headset MW600. Värt att notera är att jag i min telefon har en väldigt bra equalizer så kan inte säga hur det kommer låta i er mediaspelare ni lyssnar på er musik ifrån.

Men kort och gott, helt okej ljud och bra basdjup om man lyssnar på den typen av musik!


Ett stort pluss enligt mig, som gärna har en tendens att tappa bort saker och ting är kablagets färg. Syns klart och tydligt vart i väskan/lägenheten lurarna ligger med en signalorange färg! Kanske rentav sparar liv ute på gatan också? Win-win enligt mig och dom är rentav lite fulsnygga pga detta!

När det kommer till funktion i övrigt så finns det inget att klaga på så kan varmt rekommendera er att prova dessa om ni är ute efter nya in-ear-hörlurar!

 

Länk till produkten på tillverkarens hemsida hittar ni här!

5 kommentarer:

  1. Tjena döden! Vet att du är kung på att laga mat och jag tänkte höra med dig om du vet något bra recept för laktosfri rödvinssås och isånnafall, kan du dela med dig av receptet? Vet inte var någonstans man kan höra av sig till dig annars så jag kommenterar här!

    /wikaz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!

      Jadu, jag skulle föreslå ett helt vanligt recept på rödvinssås, tex:
      http://www.recept.nu/leif-mannerstrom/saser-och-marinader/kott/rodvinssas/

      Där du ersätter smöret med ett laktosfritt sådant! :)

      Skäms lite över att jag övergett er helt senaste månaderna, men funkar ju bra att kommentera här för svar ;)

      Radera
  2. Alright, tackar för snabbt svar!

    Ska ta och göra den där då!

    Ja, det är ju lite tråkigt. Jag kikar in här med jämna mellanrum och du gör ju utan tvekan ett jävligt bra jobb! Fortsätt så! :)

    /wikaz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så och hoppas såsen smakar bra, har själv faktiskt aldrig gjort en rödvinsås och borde kanske prova detta recept för lät gott :)

      Kul att du håller koll på mig, för jag kan tyvärr inte säga detsamma och extra kul att du gillar mitt slitande i köket och på gymmet! ;)

      Mig kan man för övrigt nå genom att skicka meddelande på facebook som man hittar på länken "längst upp till höger"... går ju rentav lägga till mig som vän om man vill det ;)

      Radera
  3. Rödvinssås brukar smaka gudomligt!

    Inte så lätt att hålla koll på mig då journalen varit stängd i x-antal månader :)

    Såpass alltså! Det ska jag se till att göra! :)

    /wikaz

    SvaraRadera