tisdag 26 februari 2013

Smaktest: Ben & Jerry's #6

I lördags kollade jag mina intagna kalorier efter en bigass-middag, följt av en "sludgebowl" och tänkte för mig själv...

"jag har över 1000 kcal att äta och inget gott hemma"

Perfekt ursäkt för att få gå till ICA och köpa mig en B&J? - Japp så fick det bli!


"Chokladglass fullsmockad med mjuka browniebitar"

Ben & Jerry: Chocolate Fudge Brownie

När jag skulle välja sort så valde jag mellan denna och deras "New York Super Fudge Chunk" men som den chokladjunkie man är så ville jag ha något enkelt och vad jag kan minnas väldigt gott (åt denna för typ 2-3 år sen) och tycker deras beskrivning (se citat ovan) sa tillräckligt för att få mig sugen!

Mina förväntningar var rent ut sagt skyhöga, då jag har hört mycket gott om denna och har ett vagt minne av att jag älskade den. Redan på sked nummer ett så var jag helt såld...

Detta är en av de godaste glassarna (nr 6 i ordningen) som jag ätit ifrån deras sortiment och skulle säga att det är jämnt skägg med denna!

Smakbetyg: 4,5 av 5

Helt klart värd sitt pris!

Denna glass rekommenderar jag nog egentligen till alla, men främst ni som verkligen älskar choklad i alla dess former!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar