torsdag 7 februari 2013

Hipp, hipp... HURRA...

För idag är det inte vilken dag som helst... utan det är min gympartner Emil's födelsedag!

Må alla tårta sätta sig på dina biceps!

Vem är då detta? 

Ja, nu känns det ganska förleget att använda termer som bästis eller bästa kompis och med tanke på vår historik tillsammans skulle jag kunn skriva en lång uppsats om oss.

Men detta är en av orsakerna till att jag faktiskt börja träna för snart 4 år sen. Utöver detta så har vi faktiskt gott i samma klass sen förskolan (?) och är en av dom få barndomsvänner jag har kvar som jag faktiskt träffar på regulär basis och det kan vara allt från grabbkvällar med god mat och film till crossåkning i skogen eller svettas på gymmet!

Vi har dock inte gymmat tillsammans hela tiden och jag minns inte exakt varför, mer än att samtliga tröttnade på Frikis och Svettis, men vi gick serparata vägar och har under drygt 1,5 år gymmat på storkonkurrenterna i denna staden.

Men i höstas lyckades jag värva honom till mitt gym och nu kör vi stående 3 pass/vecka då han valt att inte längre träna på lunchen nu när vi är medlemmar på samma gym!

Tack för inspiration, motivation och... 

 

... ja, tack för att du lurade på mig ett gymkort för mitt nya liv kom som ett brev på posten!


Ps. Finns för övrigt många fördeler med att ha en gympartner som både är större och starkare, utöver ökad motivation att bli ännu starkare så slipper jag numera rulla stänger på bänken när jag ska maxa och failar! Ds.

2 kommentarer:

  1. Tack ska du ha!

    Ja, jag kom av mig i träningen (ca 1 år) och du började hitta din egen träningsstil som bättre lämpade sig för din resa mot en lättare hydda.

    Urskoj att träna ihop igen. Mot starkare liv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så!

      Just fan så var det, kunde inte riktigt komma på hur det kom sig men då har vi klarat upp det frågetecknet ;)

      Hehe, ska nog kunna hända lite skit nu när vi båda är lite mer fokuserade på att träna rätt! :P

      Radera