söndag 17 februari 2013

Dagens kost



Söndagsmiddag med något som är det närmaste man kan komma en Shepherds Pie utan att faktiskt få kalla det? God var bara förnamnet och jag tog om utan att ens tänka på det!



Tyvärr tyckte jag glasyren på morotskakan var på tok för söt, så bit nummer två skrapade jag bort detta. Kakan är alltså inte nån deffvänlig sådan utan en med 50-50 i fett-kolhydrat-kvoten ;)


Med tanke på vad jag åt som fastebrytare så fick en regelrätt proteingröt med 107 gram protein tjänstgöra som middag nr 2 när jag kom hem!

Eftersom det inte var jag som tillagade söndagsmiddagen kan jag bara spekulera i siffror men med min sheperdspie som referens och en helt vanlig morotskaka med glasyr så får jag förljande...

Totalt:
2705 kcal
168g protein
307g kolhydrater
83g fett

Kommentar:
Låter som ganska rimliga siffror och dessa kalorier intogs mellan 16.30 (?) och 20.30 så jag höll ätfönstret på exakt samma tid som jag brukar en normal vardag...

Vilket är lite förvånanden att det känns så naturligt, för trodde det skulle känns mer av en vecka utan PF men redan igår så var allt "back to normal" så att säga.... älskar min adaptiva kropp! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar