måndag 11 februari 2013

Vill man så kan man?

Ibland får jag nästan sura uppstötningar när jag hör folk säga saker som "jag kan inte gå ned i vikt", "det är jobbigt att gå till gymmet" och ja gud vet vad...


Men när jag tänker tillbaka på mina senaste års kämpande så har jag ju faktiskt varit en av dom som tänkte precis så där! Med andra ord så får jag rediga flashbacks när jag hör dessa ord!

Det som skiljer mellan då och nu är att jag vet vad jag vill, svårare än så är det egentligen inte om man nu får generalisera lite väl mycket!?


Snart är det dags för mig att ta ännu ett nytt steg/fas i livet, jag kommer nämligen avsluta min första riktiga bulk och således göra en sk deff där målet är att innan sommaren är slut nå mitt nuvarande "slutgiltiga" mål jag har på pränt. (mer om detta vid ett senare tillfälle)

Innan detta sker så tänkte jag summera senaste halvåret med lite bilder, men då bulken ej är avslutade än får ni tills dess hålla ut och läsa övriga delarna av min sk viktresa:


Del 4 bör vara klar inom drygt en månad, beroende på vad den kroppsmätning jag tänkt göra visar på för siffror! Så...

To be continued!

11 kommentarer:

  1. du har fått en kanon snygg kropp :)

    SvaraRadera
  2. Har sagt det förr men tåls att säga igen.

    Riktigt bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Hur går det på resan? Bra jobbat hittils! :)
    Är sugen på del 4 :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tajming av denna frågeställning, för del 4 kommer att vara klar efter denna vecka, så håll ut ;)

      Tackar :)

      Radera
    2. Väntar spänt! Helt otroligt grym resa! själv påbörjat en likadan, dragit av 16kg på 9 veckor nu och går framåt som en bulldozer! finner mycket inspiration härifrån, ett stort tack ska du ha!

      Radera
    3. Kul att höra att du inspireras och tusen tack!

      16kg på 9 veckor låter ju rentav lite väl snabbt, om du nu inte är väldigt överviktig? Ha inte för bråttom, det är en sak jag lärt mig från min viktresa!

      Keep it up, så är du snart biff ska du se ;)

      Radera
    4. Det är bra snabbt, men trappar ner på takten allt eftersom.

      Nja "ser inte lika stor ut som jag väger" om det är ett någorlunda korrekt uttryck!
      Vägde in på 122kg som vältränad sista gången då jag var 16-17 med ca 15-16%BF, därefter släppte jag allt som heter träning och kost.

      Sen startade jag om i år, nu 23 år fyllda, från något som jag trodde skulle vara ~145kg.. men som visade sig vara 162.6! haha, så då blev det till att ta tag i det rejält till en början!

      Jajamän ;) du är ju redan biff, bara lite puts kvar! :)

      Radera
    5. Jaha, du var så pass stor. Då finns det ju väldigt mycket mer spelrum och att hålla en takt >1kg/vecka är ju helt klart genomförbart utan att må skit i processen!

      Önskar dig all lycka i din viktresa och hoppas du finner lite extra motvation när fortsättningen på "viktresan" publiceras ;)

      Ps. Tveka aldrig att slänga iväg en fråga, oavsett hur dum den kan tänkas kännas/låta! Ds.

      Radera
    6. Ja visst är det så! men somsagt, det är bara att trappa av på takten om det blir alldeles för slitsamt!

      Tackar tackar, det gör jag nog garanterat ;)

      Radera