fredag 8 februari 2013

SEK- Syrrans ENKLA (!) Kladdkaka

Att min syster är en jävel i köket kanske inte kommer som en chock, då jag uppenbarligen tillbringar för mycket tid på denna plats.

Förra söndagen så visade hon dock upp sin starkaste sida, när det kommer till kreativitet och enkel bakning/matlagning!

Har valt att ändra namnet något, då jag tycker KKK känns fel trots att jag inte är PK ;)


Denna smakade helt galet bra och med tanke på hur enkelt receptet är så rekommenderar jag er varmt att prova detta!

En liten justeringen jag personligen skulle göra är att sänka gradantalet något och förlänga tiden (typ 175 grader och 16-18 min), för att få den mer stabbig men fortfarande kladdig rakt igenom vilket är något jag personligen vill eftersträva när jag gör just en KLADDkaka!

Jag tipsar så klart inte om ett recept utan att se till så ni vet hur pass nyttigt/onyttigt något är så här kommer energivärdena...

Totalt:
2683 kcal
38g protein
296g kolhydrater
145g fett

Antar vi att det som stoppas i smeten finns kvar efter den korta tiden i ugnen får vi...

Per 100 gram:
416 kcal
5,9g protein
45,9g kolhydrater
22,5g fett

Gör man som vi gjorde och delade den i 6 bitar får man alltså i sig 447 njutningsbara kcal!

2 kommentarer:

  1. PPPPPPPPPPPPPPPPPPKKKKKKKKKK!
    Tyckte jag var SÅ påhittig när jag kom på namnet ju :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, helt klart kreativt tänkande thats for sure ;)

      Bläää, nu blev jag sugen på kladdkaka... dumma dig!

      Radera