tisdag 28 maj 2013

21 098 meters löpning i september?

I januari satte jag upp ett antal mål för detta år, som ni kan läsa om här...


Och det rubriken associerar till är distansen en halv marathon, vilket är något jag satte upp som ett "utopiskt mål" på den checklista! 

Men igår tog jag ett steg närmare att få detta överstökat då jag anmälde mig till denna tävling!


Nu har jag redan sprungit denna distans på träning, men anser mig inte nöjd förrän jag har sprungit detta "på riktigt"!

Ps. Inte för att jag behövde mer motivation, men nu har jag något att träna för under sommaren och för att inte göra det lätt för mig valde jag inte ta någon försäkring så ställer jag ej upp är det x kr rakt ner i sjön! Ds.

4 kommentarer:

  1. Har insett att jag nog aldrig kommer inse tjusningen med löpning. Jag försöker men det går bara inte. Hur kan man tycka att det är härligt att springa flera mil? :P

    Hur som önskar jag dig fett lycka till på halvmaran och andra lopp du ska ställa upp i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har full förståelse för att du inte förstår varför jag finner det kul/tillfredställande att springa så här mycket :P

      Svårt att beskriva, men det väl exakt samma anledning som att vissa gillar att bestiga berg, andra gå långt, cykla runt sjöar och gud vet vad ;)

      Tusen tack :)

      Radera
  2. Lycka till i förskott! :D ..inte säger man väl break a leg va? Hahaha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!

      Med glimten i ögat tycker jag ett "break a leg" passar sig, för gillar det uttrycket extra mycket just när man just använder benen ;)

      Radera