söndag 5 maj 2013

Dagens kost

Idag har jag faktiskt delat upp kalorierna på 3 "måltider". Bröt fastan strax innan kl 18.00 och tog min sista sked ur skålen typ 20.30-ish!







Hemmagjord pizzadeg med några små modifikationer (bla med olivolja) toppat med min hemmagjorda BBQ-sås som tomatsås, 100g 27%ig ost, 100g kallrökt skinka, färska champinjoner och en hemmagjord vitlöksdressing med en fräsch sallad!



1/2 Proteinkaka med hallon.



Saffranskvarg, "bärkräm", mild lättyoghurt & frysta hallon.

Totalt:
2301 kcal
205g protein
175g kolhydrater
79g fett

Kommentar:
Verkar som jag fått kläm på det här med att kunna undvika dumheter dagen efter en fylla, vilket mest troligt är pga min sjukliga hungerkontroll från den periodiska fastan?

Då jag förra helgen köpte 1kg riven 27%-ig ost tyckte jag att jag kunde lyxa till pizzan med fullfet ost, men herre min skapare vad kalorierna drar iväg då. Kändes larvigt att bara slänga på 100g ost på en pizza när jag lika gärna kunde haft dubbla mängden 12%-ig som jag brukar köra på när jag bjuder på pizza hemma!

Det var hur som helst SJUKT gott, så lätt värt det extra fettet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar