torsdag 16 maj 2013

Det är nu det roliga börjar?

Jag har nu kommit till ett stadie i denna deff som jag mest troligt ej varit i innan, det handlar om att min kroppsfettprocent mest troligt är rekordlåg. 


Den är fortfarande långt ifrån låg (som i att det börjar bli skadligt), men det som händer i kroppen när man kliver in i en ny "zon" är alltid lika spännande?

Min kropp verkar fungera som så att den gör precis ALLT för att få återgå till "normalstadiet" som då är allt annat än "deffad", vilket om jag fortstått det rätt är en ganska vanligt "försvarsmekanism" som mer eller mindre allas kroppar har!? (man brukar prata om en individs setpoint(vikt), som dock går att förflytta med lite tålamod)


Så just nu är det faktiskt lite av en kamp rent psykiskt, för rent fysiskt mår jag förvånansvärt bra (troligen pga min extremt långsamma viktminskning).  

Lägg till att vart jag än vänder mig så bjuds det på sötsaker som inte alls är passande i detta stadie i deffen, så blir det ibland prövningar av den där så kallade karaktären på hög nivå!



Än så länge har jag inte fallit för frestelsn mer än några smakbitar (jag äter dock aldrig något under min fasta, av rena principskäl), vilket egentligen endast handlar om att jag fortfarande vet varför jag gör som gör och är så pass målmedveten som jag är.



För att inte gå vilse tog jag igår lite "motivationsbilder" och bjuder här på två av dom mest intetsägande, men som trots allt påvisar tydliga tecken på en bättre form än avslutet förra deffen trots att jag väger 3-4 kg mer! 



Detta om något ger mig den där extra unset motivation som eventuellt saknades för att kämpa vidare!

4 kommentarer:

  1. Oj jävlar!! Ser bra ut. Hur lågt är du?

    Nya bilder på mig finns, du vet var. Mvh Blink

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, tackar! Kan endast spekulera i BF, men har rakt igenom bättre form än deffavslut hösten 2012 och då sa impedansmätningen & omron 15,8/15,4 på 3-4kg lättare än dagsformen.

      Dessvärre har jag väldigt mycket kvar runt buken innan jag är i närheten av nöjd men antar den lösa huden spelar mig ett spratt.

      Får ta en titt ;)

      Radera
  2. Helt otroligt Jimmy, vilken enorm utveckling du gjort! Jag menar dessa motivationsbilder är sjukligt snygga och om man sätter vissa av de du har i headern är det mer än natt och dag!

    Hatten av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dom värmande orden och kul att höra :)

      Radera