måndag 20 maj 2013

Veckoplanering!

Ny vecka och nya möjligheter?


Nu tänkte jag inte ut och resa (även om jag vill), men tyckte den bilden var lite passande och ganska rolig...

Detta är däremot min kostplanering för denna vecka och börjar inse att jag faktiskt kan slappna mer och mer ju bättre jag planerar och då istället fokusera på mer viktiga detaljer i mitt liv!


Ska bli intressant och se hur första maträtten ni ser nedan smakar, för med lite tur är det en fullträff och jag kommer då publicera receptet på min nya version av lasagne!  (har ätit samma recept i flera års tid så behövde nytänkande där) 



Vad som exakt händer fredag till söndag har jag inte riktigt på pränt, men på lördag kommer jag hur som helst inte behöva bry mig om matlagning för då ska jag ut på äventyr, men som synes så finns det mat så det räcker och blir över så behöver fundera mer på den biten denna vecka!


Träningsmässigt så körde jag förra veckan en sk delaod på gymmet vilket nog var välbehövligt, men hurvida det gjort nytt eller ej lär märkas denna vecka för nu är det back to basic och dom "tunga" lyften är tillbaka på schemat!


Hade även tänkt fortsätta försöka hålla 20-30 km löpning, men lite sugen på att köra något pass på gymmet bara för att få variera träningen lite, så där är inget hugget i sten än!


Då kör vi!?

8 kommentarer:

  1. Du kanske har skrivit om detta förut, men är det något egenkomponerat excel-sheet du använder för att räkna macros och planera måltider? Har kört på fri hand i excel bra länge nu och tycker inga appar eller liknande fungerar bra, men det vore skönt att kunna göra excel-knackandet lite mer tidseffektivt om man kan halv-automatisera det hela något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara "summeringen" av måltider som sker i excel, enkelt förklarat...

      Sitter på telefon, men tror detta inlägg besvarar dina frågor?
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/02/onskeinlagg-tips-och-tricks-for-att.html

      Om inte så återkom gärna med frågor/funderingar!

      Radera
    2. Dumbbell.se var exakt det jag letade efter, tackar och bockar!

      Radera
    3. Kanon och så lite så :)

      Radera
  2. Du som har koll.Hur länge "törs" man ha färdig pulled pork liggandes i kylen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft mina i upp till 7 dagar utan problem, värmer du upp till >68 grader dör eventuella bakterier så antar >7 dagar går bra så länge det inte ser dåligt ut eller luktar konstigt!

      Radera
  3. Shit jag törs knappt ätit tillagad köttfärs som legat två dagar i kylen haha.Tack iaf...Ska testa göra en pulled i helgen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, under "rötmånaden" bör du vara mer försiktig kanske men jag äter kyckling som stått en vecka (tillagad) i kylen och jag lever fortfarande!

      Men som sagt, sörj för god återuppvärmning! ;)

      Radera