fredag 3 maj 2013

Deffrapport?

I skrivande stund är jag inne på min sjunde vecka sen jag slutade bulka och istället försöker skala av det sista "onödiga" fettet jag har på kroppen... (läs mer här)

... och kände att det idag var läge för en "mitt i veckan"-rapport bara för att få skriva av mig lite, då det knappast är synonymt att kalla en deff för en dans på roser! (läs mer här)

Dom tre senaste veckorna har verkligen gått som tåget, vilket betyder att det för eller senare kommer en vändning?


Denna ser ut att ha kommit denna vecka, för nu är vikten på väg upp igen!

2013-04-29: 86,80
2013-04-30: 87,30
2013-05-01: 87,00
2013-05-02: 86,70
2013-05-03: 87,00

Det komiska här är att jag senaste tiden snarare gjort små justeringar som borde göra att viktnedgången ökar och inte det omvända!


Varför blir det då så här? Ja, dagen en viktnedgång är linjär från första till sista dagen kommer jag nog bli religiös. (läs mer här)

Nu är jag väl egentligen inte orolig över hurvida jag faktiskt deffar eller ej, men ibland kan man ju börja undra om man verkligen ligger på kcalunderskott?



Mitt energibehov förra deffen låg på slutet nästan runt 3500 kcal/dag och just nu rör jag nog på mig i ungefär samma utsträckning så att tro att 2500 kcal/dag inte är underskott är alltså otänkbart?


Nu besitter jag en ganska stor dos tålamod, så tänker tugga vidare med vetskapen att formen faktiskt förbättras dagligen tackvare mitt slit på gymmet, i köket och ute i löpspåret trots att mina invägningar på vågen inte säger detsamma vissa dagar/veckor.

För att jag inte ska tappa glöden kommer jag på lördag stämpla ut från deffen för en kväll och leva livet och vad jag exakt menar med detta blir ni varse imorrn när min "sickan-plan" kommer avslöjas!

4 kommentarer:

  1. Blir lite nyfiken efter dina mediaframträdanden... Har antalet läsare blivit fler? Hur var radio VS tidning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, faktiskt precis samma antal läsare som innan, däremot marginellt fler googlesträffar på periodisk fasta så några nya läsare har jag väl fått!

      Första gången jag var med i radio, så vet inte vad jag ska säga då jag varit med i tidningar säkert 10 ggr. Fördelen med radio är att det som kommer ur min mun är det som hörs på radio, för det som skrivs i tidningen behöver inte nödvändigtvis ordagrant vara det jag sagt/skrivit!

      Så 1-0 till radio just i detta unika fallet!

      Radera
  2. Sån koll du har! så skönt o se alla siffror, att det faktist inte är linjärt som du säger utan att det går upp och ner. Hoppas det fortsätter åt rätt håll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väl tyvärr ett måste (i mitt fall) att ha sådan här koll för att se till så jag inte bantar snarare än deffar, för är så pass rädd om min fettfria massa...

      Vore ju dock som sagt kul om det "lossnade" på vågen, men släpper väl snart! :)

      Radera