måndag 6 maj 2013

Dagens kost

kl. 16.45: 400mg koffein.

kl. 17.10: 10g bcaa, 20g malto, 5g kreatin  + 400mg koffein.

- Styrketräning!

kl. 18.45: 10g bcaa & 20g malto.


kl. 19.30: Vegetarisk tacos, hembakt pitabröd, "coleslaw", hemmagjord BBQ-sås, riven 27% ost & rödlök.


kl. 20.30: Proteinkaka, (saffrans)risgrynsdavos, grantaäpplekvarg m. bärmix + 5g omega-3 & 2500 IE Vitamind D-3.

5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
20g Xpand FX (BCAA)
40g Carbo FX (malto)
112g Pitabröd, hembakt
78g Vegetarian Taco Mix
500g Krossade tomater (ICA Basic)
50g Creme Fraiche 15% naturell
150g Vitkål
100g Morot
100g Riven ost 27% (ICA Basic)
10g Senap fransk
100g Hemmagjord BBQ-sås 1.0
50g Lök gul röd
50g Grötris rundkornigt 1 timmes koktid okokt
200g Mild Lättyoghurt 0,5%
200g Proteinkaka m. bär
500g Kvarg, färskost 0,3%
5g Omega-3, kapslar
250g Bärmix, fryst (ICA Basic)
1g Vitamin D-3, kapslar

Totalt:
2503 kcal
201g protein
272g kolhydrater
60g fett

Kommentar:
Har svårt att släppa att tacosen jag nu för andra gången ätit faktiskt innehåller 0% kött, helt otroligt gott och tillsammans med mitt hembakta pitabröd, onödigt mycket ost och min hemgjorda BBQ-sås var detta en fullträff!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har ett huvud vitkål och en del morötter hemma som jag måste få ätit upp snart. Tänkte se om du har något tips på en deff-vänlig sallad man kan göra med dem?

    Antar att man bara kan riva dessa två och tillsätta lite olja av något slag och samtidigt hålla nere kalorierna men har ingen aning om mängd olja till mängd sallad osv.

    Eller har du något annat förslag? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt det som "coleslaw" som man kan se bilder ovan, hur man gör det hittar du tex här:
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2013/02/coleslaw.html

      Hurvida detta är tillräckligt "deffvänligt" för dig vet jag ej!

      Annars kan du göra någon maträtt på detta, tex kålpudding:
      http://www.tasteline.com/Recept/kalpudding
      http://emmysliv.shapemeup.se/2012/05/22/vegansk-kalpudding/

      Den sistnämda är ju vegansk, men mer deffvänlig så kör med kött om du vill det så blir det nog gott ;)

      Radera
  2. Jag tycker att det är roligt att du fortsätter äta lite veggo :) Eg spelar det ju ingen roll, haha, men tycker ändå det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite märkligt, men efter den köttfria veckan har jag utan att tänka på det planerat in vegetariska måltider och eftersom jag normalt bara äter en sk "middag" så blir det köttfritt hela dagen.

      Blev faktiskt köttfritt även idag :P

      Radera