torsdag 9 maj 2013

Barbecue Meat Preperation

Varnar känsliga läsare för "makabra" köttbilder!


Då jag är bortbjuden på middag på fredag så är det väl kutym att gästen tar med sig något? 

Eftersom jag uppenbarligen inte kan låta bli att hamna i köket är det väl inte direkt förvånande att jag väljer att stå för valet av proteinkälla samt tillagning av den?


Ska man dessutom grilla köttet är det viktigt att planera lite i förväg, så redan igår besökte jag stan (utan tvekan) bästa ställe om man vill ha kött av högsta kvalité till ett rimligt pris!


Detta är nog det närmaste Nirvana en Meatlover kan komma utan att behöva dö köttdöden? 

Precis hur mycket kött som helst och jag visste knappt vad jag skulle välja...


Så då frågar man enklast personalen och efter att jag klargjort vad jag ville grilla för typ av kött och förväntar mig för upplevelse så...


Slutade det med att jag kom hem med en (hel) kotlett och en filé från ett djur som jag faktiskt ätit förut, dock endast som rostbiff och där jag ej var kocken.

Kändes både kul och smart att få chansen att prova två stycksaker då jag älskar helgrillningar men kotletter har sin charm dom med så varför inte slå två flugor i en smäll?


Inget lämnas alltså till slumpen vid val av kött och "the icing on the cake" blir en hemmagjord marinad som den kommer ligga i cirka 36 timmar!

Ge mig fredag NU!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar