torsdag 16 maj 2013

Dagens kost

kl. 16.50: 400mg koffein.



kl. 17.10: 10g bcaa, 1 bit brownie, 5g kreatin  + 400mg koffein.

- löpning!

kl. 18.45: 10g bcaa & 1 bit brownie.


kl. 19.35: Tisdagens lax- & torskgratäng med paprikaris och wok + 2500 IE Vitamin-D3.

kl. 20.50: Mannagrynsgröt kokad på mellan- & mandelmjölk + äggvita smaksatt med mandelarom toppad med kanel & sötningsmedel. Grantaäpplekvarg + lite fibrex. (som vanligt slutade det med allt i samma skål när jag hade ätit ur storskålen lite)

57g Brownie
20g Xpand FX (BCAA)
5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
100g Ris långkornigt okokt
250g Wokgrönsaker (ICA Basic)
125g Laxfilé
125g Torsk
125g Milda Mat Extra 4%
50g Coconut Milk, Extra Creamy (Santa Maria)
25g Riven ost 27% (ICA Basic)
100g Mannagryn
540g Mellanmjölk 1,5% fett berik med A- och D-vitamin
500g Alpro Almond drink
300g Äggvita
500g Kvarg, färskost 0,3%
1g Vitamin D-3, kapslar
6g Magnesium, kapsel

Totalt:
2510 kcal
207g protein
263g kolhydrater
64g fett

Kommentar:
Tillslut hittade jag en luckad där brownie fick plats och hjälp vad god den var!

Gröten & kvargen höll på att sänka mig helt och hållet, fattar inte hur jag kunde äta detta med lätthet under "bulken" för det är alltså mer än 1,6kg mat denna sittning! Det är ju dock lite av ett i-landsproblem att bli proppmätt under deff...

2 kommentarer:

  1. Håller med. Lustigt att magen vill ha lika mycket nu när du förmodligen äter mindre volymer och ffa mindre kcal än under bulk. En viss tillvänning/magsöckkrympning kan man väl tänka sig men sååååå oerhört länge har du ju ändå ine hållt på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ganska märkligt, för jag tycker rent spontant att det borde vara omvänt. Alltså att jag är "bottenlös", men tror jag börjat äta på ett sätt som gör att min mage blir nöjd eller så har magsäcken ev. krympt lite...

      Äter ju dock "normalt" 2,5-3kg mat inom cirka 1 timme på kvällarna så vore väl konstigt om jag inte var mätt?

      PF:andet verkar ju dock inte vara negativt som i att jag vill ha mer och mer vilket är trevligt...

      Radera