söndag 12 maj 2013

Dagens kost







Söndagsmiddag del 1: Tacogratäng med hemmagjord vitlköksdressing och sallad, nachochips med chili- och cheesesmak m.m. (2 backningar)


Söndagsmiddag del 2: Choklad- & gräddglass med choklad- & kolasås och lite strössel + keso. (1 backning)


Kvällsmål: Morotsgröt smaksatt med kanel och kardemumma toppat med mandelmjölk + hallonfluff på mandelmjölk. *edit - var ju mandelmjölk, inte havre!*

Nu var det ju jag som gjorde söndagsmiddagen så skulle tro att dessa siffror stämmer bra!

Totalt:
2500 kcal
165g protein
150g kolhydrater
130g fett

Kommentar:
En redig "lchf"-middag (bla 500g 27% ost + fet färs) följt av glass i stora lass, ja då blir det helt plötsligt ganska svårt att ligga låg i fettet så idag åt jag ungefär dubbelt så mycket fett som normalt!

Dessutom blev det väldigt lågt på proteinet med det var pga att jag helt glömde bort att jag köpte kvarg på ICA idag som "efterrätt" och åt istället glassen som serverades sen orkade jag inte tvinga ner något när jag kom hem utan nöjde mig med två små skålar "enligt planen"!

Ps. Även denna söndag var verkligen en "walk in the park" trots att jag drack alkohol igår, när det kommer till att inte vara sugen på mat under dagen (alltid haft sk bakiscravings som alltid uppfyllts = dyrbara kcal!). Så tror min adaptiva kropp verkligen börjat gilla det här med PF full ut!? Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar