måndag 13 maj 2013

Dagens kost

kl. 16.00: 200mg koffein.

kl. 16.15: 10g bcaa, 20g malto, 5g kreatin  + 400mg koffein.

- Styrketräning!

kl. 17.45: 10g bcaa & 20g malto.


kl. 19.30: Pastagratäng m. kassler med bland annat extra riven 27% ost & keso (och lite små modifikationer) + 5g Omega-3 & 2500 IE Vitamin-D3.


kl. 20.30: Havregrynsgröt kokad på kokosmjölk och äggvita toppat med hallon, granatäpplekvarg. (allt åkte ner i en och samma skål när plats fanns i storskålen)

5g Crea FX (kreatinmonohydrat)
40g Carbo FX (malto)
20g Xpand FX (BCAA)
380g Pastagratäng m. kassler #2
250g Broccolimix (ICA Basic)
250g Keso färskost fett 1,5%
50g Riven ost 27% (ICA Basic)
100g Felix Grill- & kebabsås
5g Omega-3, kapslar
1g Vitamin D-3, kapslar
100g Coconut Milk, Extra Creamy (Santa Maria)
150g Havregryn (ICAs)
500g Kvarg, färskost 0,3%
250g Hallon frysta
100g Äggvita


Totalt:
2520 kcal
194g protein
257g kolhydrater
67g fett

Kommentar:
Idag tränade jag cirka 1 timme tidigare än normalt, men den fasta födan åts samma tid ändå för var inte direkt brådis. Skulle mer än gärna ha detta "ätfönster" dagligen för kändes faktiskt bättre men den lyxen har jag tyvärr inte!

2 kommentarer:

  1. Gröten såg sjukt god ut! :D
    Jag vet att du är rätt haj på det här med periodisk fasta så tänkte ta mig friheten att fråga dig en fråga ;) Jag har nu använt mig av PF i snart två veckor och jag älskar det. I början var tanken att jag skulle ha ätfönstret 12.00 - 20.00 men det fungerar verkligen inte för mig, dels för att det är skollunch 11.30, så då har det blivit att jag bryter fastan då istället och slutar att äta 19.30. Redan där gick det liksom inte som planerat. Och jag känner att det blir fööör stressigt att i sig all mat. Jag tänkte byta fönster till 13.40 till 21.40, hur reagerar kroppen på det tror du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, gick helt klart även att äta med njutning ;)

      Rent spontant låter inte PF som något för dig, för du ska inte ändra ditt liv för att anpassa det till en näringstajmning (pf), utan istället äta när det känns passande just för dig. Eller vad är anledningen till att du började med PF?

      Det är egentligen inget magiskt med PF, utan bara ett av alla verktyg som finns i "versktaden".

      Mitt förslag är prova ät 13.40-21.40 och se hur det känns. Men finns verkligen ingen anledning att träffa på minuten (jag äter tex när jag är hemma och/eller är hungrig på kvällen).

      Så tex skippa frukost sen äta lunch, middag & kvällsmål när det passar blir ju en typ av PF det med även om det enligt vissa då ej går in under det.

      Radera