lördag 25 maj 2013

Dagens kost

En dagen-efter-konstruktion...


Lunch @ Heron City's Foodcourt: 3st fläskfilespett med en hög sallad och tzatziki + dressing.


Mellis @ Syrrans balkong: Kvarg m. bär & hennes påhitt som bestod av mousserande vin, sockerdricka, flädersaft, fryst honungsmelon, lime, mynta & is.







Middag @ kusinens 30-års skiva: Ost-, kex- & räkbuffé med ca 5 olika hårdostar/ädelostar och ca 10 olika varianter av färskost m.m inkl. en hel del vätska.

Kändes som jag åt i flera timmar och fanns ingen botten, men hade jag gissat så landar kvällen ungefär på...

Totalt:
3500 kcal
220g protein
200g kolhydrater
140g fett
70g alkohol

Kommentar:
Att under deff ej äta ens 1 kcal hemma och inse att dagens behov av protein måste inkasseras via enbart fullfet ost (och lite räkor) på middagen gjorde att jag tänkte "äntligen får jag äta massor med god ost"! :D

Helvete så gott det var, för jag lyckades provsmaka ett antal för mig nya ädelostar och lyckades även dricka med måtta för kom hem strax efter kl 00.00 helt nykter trots att jag fick i mig drygt en flaska mousserande! = en bra "gör-vafan-du-vill-dag"!

Ps. Hade det inte varför för att det tar så jävla lång tid att skala räkor så hade jag nog kunnat äta minst ett kilo, men tappade tålamodet efter en 15-20st! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar