fredag 23 november 2012

Dagens kost / ätardag
















  • Pre-workout: 1L yoghurt + 2dl flingor
  • Före & efter träning: 10g bcaa, 30g malto, 5g kreatin + 600mg koffein & 10g bcaa + 30g malto.
  • Post-workout 1: 1st pizzakit med allt som hör till.
  • Post-workout 2: 1st "New York Cheesecake" + lite soya-grädde.
  • Post-workout 3: 1 av dom 4 proteinbars jag hade bunkrat upp med!

Ett försök till summering...

Totalt:
4000 kcal
300g protein
470g kolhydrater
90g fett

Avrundat lite snyggt, mätte inte direkt upp kebabsåsen eller grädden som jag skvätte på!

Kommentar:
Mätt!? Jo tack, dumt att klaga... för gav upp efter en proteinbar och fick se mig besegrad och minst sagt nöjd med det jag hade stoppat i magen! Ska jag äta något liknande igen bör jag nog sprida ut kalorierna lite bättre över dygnet och inte äta 75E% inom 1,5h! (bild #3 till sista är alltså mellan kl. 19.00-20.30)

I övrigt för bra makros och för litet kcalöverskott för att kalla detta en regelrätt ätardag, utan får väl kanske kalla detta fredagsmys med stil?

6 kommentarer:

  1. Åt du hela pizzan och hela kakan själv? :) Jag är förvisso en gottegris men jag tror inte det hade rymts i magen, faktiskt ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var just detta jag försökte illustrera med mitt bildspel, att allt på bilderna åts upp (förutom 3 av de 4 proteinbarsen).

      Du får ha i åtanke att jag kör periodiskfasta dagligen och att det "bara" var 3000 kcal jag åt ikväll av dom 4000, alltså inget extremt för just en PFar men kan förstå om en som äter "var 3e timma" skulle ligga på ryggen och må dåligt nu!

      Radera
    2. Vill bara ge dig en stor applåd för din resa! Keep it up mannen :)

      Radera
  2. Visst älskar man folks reaktion ''ÅT DU HELA SJÄLV??!?!!'' ;p
    Men att köra ätardag trots att du bulkar? Går att ifrågasätta broder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, dom ska vara glad att dom är ont ananade om vad PF kan göra med ens aptit :P

      Men om du kollar på siffrorna är det ju inte någon ätardag, jag körde ju lite kardio och fick en större kcalbudget att leka med och la kanske till lite onödigt mycket fett... men i övrigt är det väl en ganska bra dag kostmässigt för blev typ 600-800+

      Du kan hänga mig sen när jag postar dagens kost, för den består bland annat av 0,5L B&J, 240g fet korv... ja fettet lär bli 1,5xkv lågt räknat! Detta pga att jag anser mig värd detta efter dagens löparpass :D

      Radera