måndag 26 november 2012

Dagens kost




  • Pre-workout: 1L yoghurt + havreringar.
  • Före & efter träning: 10g bcaa, 30g malto, 5g kreatin + 600mg koffein & 10g bcaa + 30g malto.
  • Post-workout 1: Spaghetti, lax, wok & cremefraichesås.
  • Post-workout 2: 1/2 Saffrans-ugnspannkaka med sylt, risgrynsgröt & te.

1000g Mild Lättyoghurt 0,5%
50g Frebaco Havreringar (Naturell)
20g Xpand FX (BCAA)
60g Carbo FX (malto)
200g Laxfilé
250g Wokblandning
125g Milda Mat Extra 4%
280g Pasta kokt m salt
100g Creme Fraiche 13% paprika/chili
100g Jordgubbssylt lågkalori
500g Saffrans-ugnspannkaka
640g Risgrynsgröt, lättmjölk-alpro

Totalt:
3227 kcal
195g protein
427g kolhydrater
80g fett

Kommentar:
Ätfönster mellan kl 15.20-20.10.

Har upptäckt att jag har svårt att INTE äta mer protein än vad som är nödvändigt, för känns ju rentav larvigt att bara ha 200g fisk som "kött" på menyn och ändå uppfylla mitt dagsbehov med god marginal. Jävla tur jag inte knarkar proteinpulver utöver detta...

Så lär knappast behöva åka till Lidl och bunkra kvarg som under deff, utan det gratis-proteinet jag får via kolhydratkällorna väger utan tvekan upp!

Detta är för övrigt i enlighet med vilodag, alltså runt -10E% i underskott, vilket jag tror jag träffade ganska bra!?

2 kommentarer:

  1. Hehe, att inte äta mycket protein är riktigt svårt jag vet. Först allt kött och kvarg och börjar man sen baka med protein pulver och äter hela kakan springer det lätt iväg :D

    Alltid intressant att läsa dina inlägg, keep it up! (Jag såg också på Dexter igår, han är så skön :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis. Nu går ju dock inte proteinet till spillo utan används som energi det med men protein är ju dyraste energikällan på tallriken så dumt att "slösa" när man kan mumsa härliga kolhydrater istället som i vissa fall nästan är löjligt billig som energikälla :)

      Tack och kul att höra och ja, dexter is tha man!

      Radera