tisdag 27 november 2012

Snabba laxen á la Karlsson

Borde egentligen stå Karoline Karlsson i rubriken, för detta recept är en tribute till min käre syster då hon likt mig inte helt helt bortkommen i köket men gillar tänket "snabbt, enkelt  & gott"!

Detta är alltså en rätt alla kan tillaga och snabbt går det!


Hennes variant på snabba laxen hittar ni här!

Min variant blev på det jag hade hemma, vilket då blev...



Ingredienser:
Lax
Creme Fraiche 13% (paprika- & Chili)
Wokmix
Spaghetti


  • Börja med att sätta en stor kastrull med vatten på spisen till spaghettin
  • Salta och peppar laxen, stek på båda sidor i ett par minuter/så dom får en fin färg. 
  • Häll ner creme fraichen och låt såsen koka upp innan plattan stängs av.
  • När kastrullen med vatten kokar så lägg ner spaghettin.
  • Under tiden spaghettin kokar, tillaga grönsakerna! (Jag kokar vatten i vattenkokaren och "tinar" woken lite snabbt i en platsbunke för vill ha den crunchy)
  •  Servera och njut!

Tillagningstid: cirka 25 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar