tisdag 6 november 2012

Dagens kost


Jag skulle aldrig på något sätt påstå att mitt kostupplägg är bättre än någon annans, då detta är högst individuellt och således skräddarsytt för just min viktminskning aka deff. Men bilden ovan talar sin klara språk hur jag tycker mitt kostupplägg fungera för MIG och vem fan skulle inte vilja bada i kolhydrater men tappa i fettvikt? Glad jag provat LCHF så jag vet hur jag (inte) funkar på detta...






  • 1L lättyoghurt, funlight och en del stevia för sötma.
  • Hemmagjord capricciosa med 250g strimlad fläskottlett, sallad & SÅS.
  • Proteingröt: 4 portioner rågflingegröt smaksatt med kardemumma och vaniljarom, kvarg smaksatt med funlight blackberry, en skål cheerios och hackade äpplen + en näve stevia!
Totalt:
2328 kcal
181g protein
302g kolhydrater
29g fett

Kommentar:
Ätfönster mellan kl 15.40-20.40 vilket troligen är det som funkar absolut bäst, förutsatt att jag nu tränar kl 17.00 som "normalt"!

Värt att notera är att jag fått i mig 55% av min energi från kolhydrater, vilket gör att mitt fettintag nästan blir sjukligt lågt, vilket då är vad man skulle kalla leangains-opti även om jag nu deffar! (skulle alltså behöva äta 1000-1500 kcal mer än jag gjorde idag, för att hamna på kcalbalans/litet överskott)

Kommer dock justera detta med ett något högre intag onsdag & torsdag för att inte kroppen ska säga upp vänskapen med mig! (lågt fett är inget jag rekommendera någon att ha allt för ofta/många dagar irad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar