fredag 16 november 2012

Smaktest: Ben & Jerrys #1

Då jag numera kommer ha väldigt gott om utrymme i min sk kcalbudget kommer jag kunna unna mig väldigt mycket dom flesta kvalificerar som onyttigt!

Jag åt min första Ben & Jerrys på gud vet när, i onsdag och kom då att tänka på att jag ätit detta rätt många gånger senaste åren men vågar påstå att jag inte har någon vidare bra koll på exakt vad smakerna jag ätit smakat och hur väl jag tyckt om dom...

Så från och med nu kommer jag avlägga en smakrecension när jag provat något "nytt"/värt att dela med mig av, kan alltså vara precis vad som helst och inte nödvändigtvis just denna glass-sort men mest troligt något sött ;)


"En kärna av chokladfudgesås omringad av chokladgräddglass & gräddglass med kakdegsbitar med chokladbitar."

Ben & Jerry Core: Dough-ble Whammy

Jag föll pladask när jag såg denna bild och med citatet ovan var det en soklar "måste" testa, även om jag velade mellan denna och Karamel Sutra.

Dom utfärdar även en varning för ett chokladäventyr och det är med all rätt. Kärnan är verkligen chokladig och där är nog nog egentligen det som gör att jag inte älskade denna. Det var alltså väldigt god, men smakade för mycket choklad och för lite glass.

Cookie dough- & brownie(?)bitarna är dock att dö för och i övrigt en mycket god glass, men jag hade alltså önskat en annan core för att detta skulle vara den perfekta glassen.

Då detta är första recensionen av deras sortiment så lägger jag mig på ett typiskt svenskt lagom, alltså...

Smakbetyg: 3 av 5

Men detta känns kanske inte riktigt rättvist, för så "dålig" var den inte men vill som sagt inte lägga ribban för högt!

Denna glass rekommenderas varmt till er som älskar er choklad och då gärna med tydlig just chokladsmak!

Lutar åt att nästa test blir Karamel Sutra, kanske redan denna helg!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar