fredag 9 november 2012

Vilken Ben & Jerry's är er favorit?

Anledningen till detta inlägg är att jag har fått problem att välja vilken av alla sorter jag ska äta på onsdag när jag ska fira att jag avklarat 100 dagar deff!

Nu har jag inte bokfört mina smakprov, men kan minnas att jag provat dessa:
  • Caramel Chew Chew
  • Chocolate Fudge Brownie
  • Cookie Dough
  • Half Baked

Tror nr 2 på listan är den som jag är mest sugen på att äta igen, men funderar på att ta core-oskulden! Karamel sutra låter helt odödligt god men rackaren till höger minst lika god!?


Så vad tycker ni? Vilken är er favorit och varför?

Tips mottages gärna!


Ps. Utöver glass så har jag lite annat inplanerat som "belöning", där valen är betydligt enklare då jag själv ska tillaga dessa och behöver då inte välja! Favoritölen står dessutom redan på kylning! Ds.

9 kommentarer:

  1. Chocolate Fudge Brownie eller Cookie Dough.

    Problem solved.

    Vill även passa på och säga grattis i förskott för 100dagars-deffen.

    Är ny på din blogg, hittade den genom dina läckra bilder i leangains och stora mattråden @ kolo.

    Kollar båda trådarna dagligen (och din blogg) för och se va du har lagt upp för smarrigt.

    Uppskattas verkligen, hoppas du fortsätter lääänge till, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det är ju två bra val om man vill köra safe ;) Dock lite nyfiken på vad mina läsare har att säga i ämnet, för känns som alla har en klar favorit av dom som nu fastnat i B&J-träsket...

      Tack och jättekul att höra, blev ju rentav lite nyfiken av vilket nick du gömmer dig bakom ;)

      Lär fortsätta ett bra tag framöver, det är ju nu det roliga börjar på min resa! :)

      Radera
    2. Jag skriver aldrig, är bara medlem för att kunna se alla bilder med all god mat :)

      Såg att det vart Dough-ble Whammy, hoppas den smakar. Själv kör jag bara på Cookie Dough och Fudge Brownie. Jag är så feg och kör på mina säkra kort hela tiden.

      Radera
    3. Hehe okej, där ser man!

      Japp, hoppas på att det blir en lyckat inköp. Men är lite som dig annars att jag om jag vill äta något riktigt gott hellre tar ett säkert kort snarare än prova något nytt, för så tråkigt när man blir besviken... även om den risken är väldigt lite när det kommer till B&J ;)

      Radera
  2. Aldrig ätit BnJ, överpris och det blir lika gott att göra en kladdkaka o slänga ner lättglass... typ.. elle?

    SvaraRadera
  3. Doug-ble Whammy! !!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe know u like it, provat karamel sutra eller var det gubben din?

      Radera
    2. Den är bra men Whammy är klart bättre!

      Radera
  4. Hade du provat denna gudagåva hade du nog också insett att det är svårt att göra en egen variant som är lika god, för tro mig...

    Jag har provat. Några junkbowls har dock varit riktigt bra men b&j vs me 1-0 :'( Placeboeffekten ska icke underskattas!

    SvaraRadera