måndag 19 november 2012

Dagens kost

Idag har jag börjat smyga in en något rejälare kcalbudget, som troligen kommer nå "slutmålet" på antingen onsdag eller fredag. Detta är alltså en försmak på vad som komma skall på en sk träningsdag!

Anledning varför jag mjukstartar är ganska enkel, att gå från deff till kontrollerad bulk skiljer över 1000 kcal/träningsdag och min mage må vara bottenlös men inte odödlig och vill alltså inte riskera att jag pajjar den!

OBS! Lowcarb-fanatiker bör sluta läsa typ här...





  • Pre-workout: Yoghurt & müsli
  • Före & efter träning: 10g bcaa, 30g malto, 5g kreatin + 400mg koffein & 10g bcaa + 30g malto.
  • Post-workout 1: 1/4 pastagratäng, grönt & sås.
  • Post-workout 2: 4 portioner havregrynsgröt, jordnötssmör & tinade hallon.

1000g Mild Lättyoghurt 0,5%
40g Frebaco Bran Flakes Müsli
20g Xpand FX (BCAA)
60g Carbo FX (malto)
781g Pastagratäng (tacos)
350g Grönsallat gurka tomat paprika u dressing
50g Felix Grill- & kebabsås
150g Havregryn
50g Jordnötssmör Crunchy (Green Choice)
250g Hallon frysta

Totalt:
3014 kcal
182g protein
365g kolhydrater
79g fett

Kommentar:
Ätfönster mellan kl 15.20-20.20, vilket är vad jag både siktat och och således bör försöka sikta på varje dag!

Har konstaterat att det ej är allt för bra att avsluta med denna grötladdning om man redan innan var ganska mätt, så ångrar nu att jag lagt in risgrynsgröten på "vilodagarna". Men vecka 1 på bulken får bli lite trial and error så vet jag sen vad som är bra/dåligt att äta var, när, hur & varför!

Trycket man får av denna mängd kolhydrater på kvällkvisten är inte att leka med och då saknas det nästan 150g mot när det ska köra fullt ut i enlighet med mitt nya kostupplägg!

4 kommentarer:

  1. Ja de va ju lite kolhydrater.. ;)

    Ställer mig lite frågande till varför du som äter så pass bra och har så pass plåtkoll på vad du stoppar i dig, har special-tillägg i kosten för? Behöver man verkligen det om man har rätt balans på kost och träning? *funderar* Ok för kreatin och protein. Men de övriga?

    Men sen tänkte jag; "Var och en är salig sin tro! Vad vet jag? Jag äter ju M&M!" ;)

    Ha en go kväll! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, kommer mera va så säker!

      Svaret är nej, det är inte ett måste. Men pga att jag fastar och sitter på en buss innan jag entrar gymmet har jag ej tillgång till ett kylskåp. Det handlar alltså om att jag tar dom av praktiska skäl, inte övertron att det funkar bättre än mat (för det gör det ej)!

      Hade jag ätit som normalt folk så hade jag nog rentav endast använt mig av koffeintabletter och kreatin. Dock sugen på att ersätta maltodextrinet med godis igen, men kommer troligen spåra ur igen så köper socker på påse tillsvidare!

      Hehe. Mina tankar kring detta kan du för övrigt läsa om här ;)
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/11/ar-kosttillskott-nodvandigt.html
      http://quattrojimmy.blogspot.se/2012/09/kosttillskott.html

      Tack detsamma!

      Radera
  2. Hej!

    Först vill jag tacka för en bra blogg!

    Jag skriver c-uppsats i Psykologi. I korthet vill jag undersöka ”träningsbloggars påverkan på läsarna”. Detta är ett område som är relativt outforskat så jag tycker att det vore oerhört intressant att få en insikt i hur läsare påverkas på olika sätt (om det finns någon påverkan att tala om, vilket jag tror). I min studie tänkte jag begränsa mig till att endast titta på vissa aspekter. I dagsläget är de inte spikade men under uppbyggnad.

    Detta vill jag undersöka via e-enkäter. Därför kontaktar jag dig. Jag vill fråga dig om du kan tänka dig att länka till enkäten med en kortare beskrivning, och givetvis om du vill delta själv?

    Tack på förhand!
    Johanna Hellman
    070-533 76 88

    http://johannahellman.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter faktiskt ganska intressant, så ska fundera på detta så jag får helt enkelt återkommer när jag funderat klart :)

      Radera