söndag 16 december 2012

Dagens kost / Söndagsmiddag






Brunch blev 4-5 portioner proteingröt, som enkelt förklarat är havregrynsgröt, äggvita, chokladkasein & diverse smaksättare. Blev även en julskinkemacka och kunde självfallet inte låta bli julgodiset så blev ett antal bitar rocky roads och saffransbiscotti!

Söndagsmiddag är som man ser på "the setup" en rejäl laddning med laxpasta med ostkaka, grädde & jordgubbssylt som efterrätt. Laxpastan gjordes för övrigt av Syrran och jag backade väl 2-3ggr och var tvungen att gå ifrån bordet för kunde inte sluta ät, SÅ GOTT VAR DET! Slank även ner ett gäng chokladpraliner och lite chips m.m den korta stunden vi satt i soffan innan det bar av hemåt.

Väl hemma så trodde jag att jag var nöjd, men likt gravidcravings ville jag ha mer ostkaka så gjorde en kall variant som funkar utmärkt som substitut (gjort flertalet ggr). Keso, vanilj- & mandelarom, sötningsmedel och denna gång toppat med en rejäl dos kanel för att skojja till det lite!

Tror det var alles, för snart är julgodiset slut så har knappt något mer att gå och småäta ifrån!

2 kommentarer:

  1. Hade jag ätit som du hade jag rullat fram! ;)

    Trevlig tredje advent! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden mellan dig och mig är ju fler än en, men i det här fallet ligger min kaloribalans troligen >1000 kcal över din så jag har en del att leka med ;)

      Tack, hoppas du fick ett bra avslut på veckan och ett ännu bättre startskott för denna! :)

      Radera