lördag 22 december 2012

Dagens kost

(jag har alltså fuskat och daterat inlägg den 22/12 men är skrivet den 23/12)

Igår var sista chansen jag hade att få bli onykter för i år och när syrran mer än gärna försedde mig med både alkohol och mat kunde jag väl inte säga nej? Denna roll tog hon kanske på lite väl stort allvar, men tur att jag har fri vilja och kan välja själv?











Detta var bilderna jag hittade i min telefon, där kvalitén var ganska varierande och utelämnade ett par som inte var allt för stiliga! :P

Lunchen åts hemma så där är det inga konstigheter. Men ett försök att summera kvällens mat- & dryckintag?
  • 2 portioner Jambalaya Karrokarlsson-style (helt sjukt gott!!!!!)
  • 2 flaskor vin
  • 3 "drinkar"
  • 20-30st sånna där "pappers-chokladpraliner" och sen åt jag upp mer än en låda med belgisk choklad (bilden). Vi pratar alltså om 300-500g choklad.
  • Chips med dipp.
  • Nachotallrik med dipp.
  • 1/4 julskinka på knäckebröd med mjukost! Det mest opti "fyllekäket" jag skådat? 

Slumgeneratorn appliceras i kombination med att jag är skadad för livet när det kommer till se siffror på allt jag  stoppar i munnen...

Totalt:
6718 kcal
196g protein
594g kolhydrater
258g fett
139g alkohol

Kommentar:
Gött mos, då var man uppvärmd inför morgondagen? Lämnar för övrigt ingen garanti för siffrornas noggrannhet men lär knappast fela mer än +/- 1000 kcal iaf!

Lite komiskt hur snabbt det springer iväg kcal-mässigt när alkohol och choklad är med i bilden för var ju inte direkt mätt då vi på krogen beställer in en nacotallrik?

Vägde för övrigt in på 87 blank imorse, vilket är 6kg mer än lägstavikt för iår och har senaste 2 veckorna legat mellan 84-85 så snacka om full i alla kategorier?

Ps. Om ni mot förmodan tänker bjuda hem mig och det vankas alkohol, lås in chokladen om ni vill ha något kvar! Ds.

2 kommentarer:

  1. Helt klart gött mos :) Jag svullade också lite igår dock utan alkohol, farligt värre att ha massa choklad hemma som egentligen är till för tårtbak på tisdag :D

    Och som du skriver, är båda trevligt och skit jobbigt att kunna se saker som kcal nu för tiden. Att underäta är inte är ett problem, jag blir mest orolig att jag inte får i mig tillräckligt med kcal om jag inte försöker räkna lite och bara äter på känn.

    Keep it up och god jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj helt missat detta *skäms*

      Hehe, denna kväll har dock satt sina spår. Men tar mig nog ur detta snart, för godiset är slut och snart tillbaka till vardagen! :P

      Det är svårt att ha godis hemma och kunna låta det ligga hemma utan att äta upp, så förstår precis hur du känner det och du hur jag känner det hör jag ;)

      Ja det är ju lite "both a blessing and a curse". Nu ser jag dock det främst som positivt för jag kan trots allt koppla av och verkligen grisäta om det är så, lider alltså inte av rädslan för att överäta men ser gärna till att jag får i mig mitt protein kroppen behöver!

      Nu får jag väl önska Gott Nytt År då och hoppas du får en bra start på det nya året! :)

      Radera