måndag 17 december 2012

Dagens träning

Snacka om att inget blev som tänkt idag...

Tänkte ta den "tidiga" bussen och flexa 30min, vilket skulle gjort att jag hade kunnat kliva in på gymmet >30min före passet jag bokat börjar. 

Men tiden gick och ingen buss kom, förrän då nästa buss normalt ska gå. När ungefär halva jobbet insåg att dom kunde kliva på denna buss (dom trodde väl det var ordinarie) så slutade med att jag lämnade jobbet 15 minuter efter ordinarie tid istället = jag fick springa från sporthallen till gymmet för att kliva in på passet med 30s marginal!!

Nåja, uppvärmningen var spännande för vägunderhållet i stan är inte helt otippat under all kritik men bålstyrkan höll mig ståendes och mina löpardojjor var ju på!


FortGjort Funktionell träning
Tid: 25 min
Förbränning: 228 kcal

Kommenar:
Trots att jag körde skiten ur mig så var jag inte riktigt nöjd. Ställde mig vid receptionen och sneglade på något som fick mig att kliva upp en sväng på löpbandet...


Tabata @ löpbandet
Distans: 3,05 km
Tid: 12 min
Tempo: 3:56 min/km
Intensitet: Hög
Förbränning: 185 kcal

8x20+10s @ 20 km/h
2min @ 6 km/h
8x20+10s @ 20 km/h
2min @ 6 km/h

Kommentar:
Var bra jävla sugen på att köra en 3:e intervall men tror det var klokt att kliva av!

Upptäckte för övrigt att 20 km/h var max på detta löpband trots att skalan går upp till 25. Så jag maxade alltså ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar