måndag 3 december 2012

Veckoplanering

Detta är något jag började med för några månader (?) sen och måste säga att jag gillar det här med att veta vad jag ska göra, vad jag ska äta och när. Det är ju dock främst vardagarna det är aktuellt, för helgerna blir som dom blir även om jag ofta har lite mer tanke bakom mina handlingar numera!

Denna vecka var rentav spikad och klar redan i fredags, då jag passade på att planera lite extra tidigt när jag ändå var ledig. Men insåg idag att jag blir bjuden på julbord på torsdag som lunch så fick svänga om kostplaneringen något.

Veckans mat(sedel)

Detta bör läsas som tre måltider separerat med (,) kommatecken. Där tiderna på målen oftast blir kl 15.15, kl 18.30-19.00 och sista målet runt 19.30-20.00 när det är en vardag och helgerna blir lite hur som helst men åtminstone fastor!

  • Måndag: Yoghurt + müsli, Kasslergratäng & Ugnspannkaka.
  • Tisdag: Yoghurt, Fläskpannkaka m. sylt & Proteingröt.
  • Onsdag: Yoghurt + flingor, nötfärsmuffins m. sås + ris & Proteingröt.
  • Torsdag: Julbord, Kasslergratäng & ev. utfyllnad om julbordet ej tömdes.
  • Fredag: Yoghurt + müsli sen fritt fram resten
  • Lördag: Smörgåstårtebuffé + alkoholintag
  • Söndag: Bakispizza + söndagsmiddag?

Kommentar:
Kommer inte kunna äta enligt mitt kostupplägg på lördag, då jag ska dricka alkohol och söndagen brukar ju inte vara så lätt att komma undan bakispizzan. Men i övrigt är det enligt planen!

Veckans träning

Gör ett test och ser om 100% kvalitativ träning är vad min kropp önskar!


Kommentar:
Ska bli intressant och se om jag får myror i rumpan av att inte träna varje dag, men lär göra min kropp gott och tror resultatet kommer bli att jag kommer gilla detta och kanske kunna dra ner på träningsvolymen framöver!

2 kommentarer:

  1. FIRA PÅ LÖRDAG??????? Adam gör frivolter :-):-):-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe japp, blir ju snart årgång på rosét i kylen ;)

      Lär dock inte bli kul dan efter för inte varit full på 2 månader!

      Radera