lördag 29 december 2012

Dagens träning

Har varit lite småförkyld av och till senaste dagarna men efter 10 timmars sömn och inga som helst tecken på en förkylning tittade jag ut och såg att det hade kommit lite nysnö = perfekt tillfälle för att inviga min nya garminklocka?

Ni som bor i samma stad som mig skakar nog på huvudet nu, för väglaget var låt oss säga adrenalinhöjande! Så ska nog försöka köpa sån där "pensionärsdubb" man sätter dit på skon, för stukad fot, brutet lårben eller trasig handled lär nog vara ett faktum förr eller senare om jag känner mig själv rätt!


Löpning
Distans: 10,71 km
Tid: 55 min 14 sek
Tempo: 5:09 min/km
Förbränning: 618 kcal

Kommentar:
Med tanke på väglaget och att jag inte gjort något pulshöjande på en vecka är detta rätt så otippat bra resultat. 5km med ett 5:02-tempo och 10k med ett 5:13-tempo är riktigt bra och nu har jag dessutom ett kvitto på hur min puls ser ut och jag låg mellan 145-155 bpm mer eller mindre hela rundan mer än i uppförsbacken jag kallar dödsbacken.

Sprang för övrigt exakt samma rutt den 21/2, vilket med runkeeper gav distansen 10,70 km så verkar som denna garmin-klocka mäter lika bra/dåligt som telefonen. Är dock lite skeptisk till hur pass exakt pulsmätare fungerar men min vilopuls stämde mycket väl med vad mina tidigare sporadiska mätningar uppmätt och när jag kom hem från denna runda var jag "måttligt" ansträngd och hade utan tvekan kunnat hålla detta tempot "ett par kilometer till". Nån som kan bekfräfta eller dementera dess exakthet gällande GPS-tracking och pulsmätning som kört med den en längre tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar