lördag 22 december 2012

Dagens träning WOD / CrossFit

Har länge tänkt att jag ska integrerar lite CrossFit-träning i mitt träningsupplägg och idag så bestämde jag mig för att göra en test...

Letade runt på diverse sidor och hittade tillslut en WOD som jag kände skulle passa mig då tanken är att köra "Pass A" senare ikväll så vill inte döda mig helt.


Väl på gymmet så insåg jag att "Knees to elbows" inte alls var så lätt som det såg ut och då jag siktar på att göra övningarna strikt så valde jag att ersätta denna övning med klassiska hängande benlyft! Sen gissar jag att dom med Pull Ups menar det vi svenska kallar chins? Sen finns inte på kartan att jag klarar 7xPush press @ 65% av min kroppsvikt (provat tidigare) så detta är vad jag körde!

WOD 
Tid: 15min
Antal varv: 7st

5xPull-ups smalt
7xPushpress 40kg
9xBenlyft, hängande

Kommentar:
HELT DÖD!

Nu är jag ärligt talat inte helt bekväm med pushpressar så inte helt säker på att jag utförde dessa korrekt/helt strikt men raka armar var det så vikten åkte upp åtminstone!

Vaknade för övrigt men någon skum känsla i korsryggen (sov brutalt dåligt inatt) så la mig på massagesängen efter detta pass och får se om det bara är något tillfälligt eller kanske något som är värt att kolla upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar