måndag 31 december 2012

Dagens kost

(detta inlägg är skrivet i efterhand, var alltså långt ifrån färdigäten kl 23.30 på nyårsafton)





Eftersom jag började nyårsafton med att springa mitt längsta löppass nånsin så laddad jag upp rejält med 6 portioner havregrynsgröt och 500g kvarg, det är alltså vad bild nummer ett ska föreställa!

Nyårsafton då?

Förrätt blev skagen toast med en hint av chili, här gjorde min kusin verkligen ett riktigt bra jobb då jag personligen ogillar feta röror och denna smälte i munnen och jag hade mer än gärna ätit detta hela kvällen!

Huvudrätten var om möjligt än mer passande min smak (samma kock som innan), på menyn var det oxrullader fyllda med cheddarost, timjan & lök. Till det hasselbackpotatis med kantarellsås. Hade glömt bort hur gott det är med hasselbackspotatis och vi slickade skålarna rena så jag slapp vara den enda som åt som jag aldrig sett mat innan!

Efterrätten var min avdelning och min skapelse må se rätt snygg ut men var HELT omöjlig att äta då botten var gjord av brownie och det ovanpå var en variant av (frys)cheesecake, så några krökta skedar senare åts den med handen och smakade läskigt nära en GB Sandwich! Nu råkade jag göra dubbelt så många "minicheesecakes" som vi i sällskapet var och då det bara var syrran som vågade ta omtag så blev det detto mer åt mig så jag åt 5 st ;)

Chips och dipp åkte rätt snart fram och 2 chipspåsar, 8dl gräddfil senare så var vi väll mätta?

Nja, efter 2 slaget åkte ostbrickan fram och här har vi nog min absolut svagaste punkt när den kommer till "snacks". Ost är seriöst något jag nog aldrig skulle kunna tröttna på!


Om jag åt mindre än 0,5kg ost så jag fövånad, för skulle tippa på att jag åt upp mer än en halv brieost! Nom nom...

Jag måste ha självmordstankar som faktiskt i huvudet spekulerar i hur mitt intag såg ut igår, där ett försök till summering skulle lyda som följer...

Totalt:
6500 kcal
300g protein
530g kolhydrater
330g fett

Kommentar:
Detta ser lite väl överdrivet ut i mina ögon, men samtidigt så är ostbricka, chips & dipp knappast det mest kcalsnåla så drar lätt iväg när man likt mig är bottenlös!

Ser ut som jag får snåla in ett par 100 kcal på ett par träningsdagar framöver för jul- & nyårshelgerna har väl orsakat lite väl högt matintag och min leanbulk har snarare varit en regelrätt grisbulk!

2 kommentarer:

  1. Va! 6 portioner havregryns gröt,menar du gröt på 6dl gryn då? Hurfår man ner det isåfall....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt, eller ja 200g ger visst 5,7 portioner enligt AXAs recept.

      Vet inte om du missat detaljen att jag kör periodisk fasta? Väl van med detta är man inte som normalt folk när det kommer till aptit. För antar du är en som äter frukost, mellis, lunch, mellis & middag? Har isf full förståelse för varför du inte förstår hur man får ner en grötskål på 1,5kg på 10min!

      Radera