lördag 15 december 2012

Dagens träning

Trine Munkvold, this one is for you!

*edit blev visst fel bild första försöket*

"Vaknar upp och ser detta från köksfönstret, runt 0 gradigt och snön yr på gatan...

Kastar på mig underställ och regnjacka och skor fötterna med mina airmax som är allt annat än vinterdojjor men åtminstone mönstrade!

Utanför dörren möts jag av en motvind som bannemig nästan blåste omkull mig, så vek upp luvan på jackan och fällde ner betongkepsen och siktade på en runda ut till min far och tillbaka (blir ganska exakt 6km utan omvägar).

Det jag missade i beräkningarna är att min sedvanliga "väg hem" är 2-3km raksträcka som självfallet var motvind. Så tempot blev väl inte riktigt som jag hade väntat mig men när jag var tillbaka i stan bland husen så mojnade vinden och jag tog en extra sväng ner på stan och vips så blev dagens träning riktigt lyckad!

No pain no gain?"


Löpning
Distans: 8,15 km
Tid: 45 min 39 sek
Tempo: 5:36 min/km
Förbränning: 506 kcal

Kommentar:
Bra träning för pannbenet!

Nu väntar en julskinka i ugnen och snart dags för julbak med min syster, med andra ord en grym start på denna Lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar