måndag 10 december 2012

4 veckor efter deffavslut

Det har nu nästan exakt gått 4 veckor sen jag avslutade min deff. Där planen var att inte tappa kontrollen och börja en okontrollerad bulk, vilket ni kan läsa lite om bland annat här samt här!

Hur har det då gått så här långt?



In helt otippat har vikten ökat, men kollar man lite närmare på utvecklingen i form av veckovisa snittvikter så ser man att jag senaste två veckorna nästan exakt legat på kcalbalans.

v. 44: 82,94 kg
v. 45: 83,13 kg (+0,19)
v. 46: 82,01 kg (-1,12) - Deffavslut och Kreatin-start 14/11!
v. 47: 82,51 kg (+0,50)
v. 48: 84,13 kg (+1,62)
v. 49: 84,33 kg (+0,20)



Kollar man i början på 2012 och även augusti så kan man se hur larvligt lite kalorier jag ätit i snitt i början på mina deffar. Sen är det lite av en skidbacke uppåt i höst! 

Detta är precis vad jag eftersträvar med mitt kostupplägg och det handlar nu bara om att jag ska lyckas lägga på mig fettfri massa! Det sistnämda verkar än så länge gå bra, för kan inte se någon visuell negativ förrändring och jag ökar styrkemässigt på gymmet!



Något jag kommer ha svårt att hålla heligt är att bara träna 3 dagar/vecka men får kompensera med att äta upp kalorierna jag förbränner. Men som ni ser på "förbränningsgraferna" så har jag åtminstone minskat träningen en hel del om man slår ut det på ett snitt senaste fyra veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar