onsdag 12 december 2012

Dagens träning

Träningsväskan packades igår för att köra 2ggr FortGjort på gymmet i form av box mix och dans ala discolovers. Men ibland blir saker och ting inte som man tänkts sig...

För som ungefär 99% av dagarna sen snön landade på backen har bussen kommit sent, så när jag normalt har 5-10 mins marginal till kl 17.00 passen hade jag ingen förhoppning om att jag skulle få köra detta dubellpass så bokade aldrig dessa utan tänkte "kör om jag hinner".

Mycket riktigt så kom bussen 10 min sen idag och klev av på busshållsplatsen ganska exakt kl 17.00. Jag hade dock en backupplan och det var att sko om till löparoutfit för vinterväglag och ge mig ut...



Löpning
Distans: 6,97 km
Tid: 38 min
Tempo: 5:27 min/km
Förbränning: 427 kcal

Kommentar:
Har idag avverkat min första löprunda i minsugrader (mätaren visade -10) och snöklätt landskap, vilket ärligt talat var riktigt trevligt om man bortser från att mitt handikappade pekfinger värkte helt galet mycket för har 0 blodcirkulation i det. Men no pain no gain?

Skrattade lite för mig själv när jag såg tempot för körde nämligen utan "röstcoachning", för blev ju riktigt bra tempo trots att jag höll igen och knappt var anfådd under rundan!

Visade än en gång att kan jag så vill jag! För mitt gamla "jag" hade inte ens tänkt tanken att ta mig ut på denna runda utan hade valt soffan och varit bitter över att bussen ej var i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar