fredag 7 december 2012

Dagens kost

Jag hade en plan för kvällen, men blev generalhaveri då jag fick möjligheten att gå på bio med två kompisar... en inbjudan man så klart INTE tackar nej till!

Dietärt en katastrofdag om man ser till vad jag stoppat i mig för livsmedel, om man nu heter Anna Skipper, men tur jag aldrig påstått att jag ska köra en CLEAN bulk utan clean utan C ;)








  • Pre-workout: 1L yoghurt
  • Före- & efter träning: 600mg koffein & 10g bcaa, 5g kreatin + ett gäng juleskum (glömde burkarna hemma!!)
  • Post-workout 1: Rostat bröd med vitlöks-färskost. Ugnsrostade rotfrukter, stekt laxfile, broccoli. Davosgröt i 2 lager.
  • Post-workout 2: 1 kopp glögg innan bion sen 1 påse ahlgrens bilar, 2 proteinbars, en ask läkerol!

1000g Mild Lättyoghurt 0,5%
10g Xpand FX (BCAA)
65g Juleskum
142g Fazer balans Harmoni
56g Soft cheese 0,2%
23g Cream Cheese 9% (ICAs)
424g Potatis
325g Morot
126g Broccoli fryst
87g Lök gul röd
262g Laxfilé
5g Rapsolja oberik 
100g Felix Grill- & kebabsås
35g Fiberhavregryn (Garant)
300g Mild Lättyoghurt 0,5%
100g Blossa Lingon 2,2%
120g Gainomax Proteinbar
160g Skumbilar Ahlgrens bilar

Totalt:
3673 kcal
209g protein
513g kolhydrater
74g fett

Kommentar:
Bortser jag från att jag stoppade i mig juleskum är alla livsmedel faktiskt helt okej, då ahlgrens bilar faktiskt är glukosbaserat godis och det är rättfärdigat med min kosthållning (läs mer här). Nu åt jag det för att jag älskar denna godis och proteinbaren för att åtminstone få i mig lite näringsämmen under bion :P

Vet inte när jag intog sista godisbiten, men antar mitt ätfönster blev typ mellan kl. 15.10-22.30 ungefär? Känns som det kvittar för imorrn är det ändå vm i sm i kvartsfinal i att inte följa mitt kostupplägg så lika bra att värma upp!

7 kommentarer:

  1. Åhå, davos ser jag. Vad tyckte du?

    SvaraRadera
  2. Inte alls som jag hade förväntat mig, men en positiv överraskning så kommer göra detta flera gånger :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså? Då blir jag ju genast nyfiken på vad du hade förväntat dig?
      Och så undrar jag givetvis hur du smaksätte? Kan gissa på saffran :)

      Radera
    2. Trodde det skulle smaka väldigt mycket mer gröt/strävt eller jag vet inte riktigt. Förväntade mig inte ett så pass len och trevlig "gegga" iaf!

      Basen/botten är en "emmy special" med kanel, kardemumma och onödigt mycket stevia och toppen är saffransarom. Överdoserade saffranaromet något, men som helhet mycket bra kombo! :)

      Radera
    3. pepparkakskrydda hade jag i också, en mycket viktig detalj ;)

      Radera
    4. Det betyder alltså att du gilla det, vad kul!

      Låter väldigt gott må jag säga :) Ska nog själv fixa mig en ny davos åt veckan :)

      Radera
    5. Japp, riktigt trevlig variant på gröt... som ja, inte smakar gröt :D

      Hehe, svårt att misslyckas med den smaksättning så här i jule-tider ;) Gör det, ska bli spännande och se hur du smaksätter din!

      Radera