lördag 29 december 2012

Dagens kost

Haha, denna dag blev ju inte direkt som planerat! Hade en inbokat besök på jobbet och middag hos farmor och farfar kl 16.00 så jobbet blev alltså före...

Men som ni kunde läsa i inlägget innan så sprang jag en sväng på morgonen och åkte direkt till jobbet efter jag duschade så tog med lite mat till jobbet. Detta hann dock inte ätas för blev så stressigt då allt så klart inte går som det ska!



Hos farmor och farfar bjöds det på en fem-rätters, buffé... ja kalla det vad ni vill? Det som var på tallrikarna ikväll var Köttbulls- och rödbetsalladtoast av kavring + skagentoast av franska med färska räkor på toppen.

Sen åkte en helstekt kalkon stoppad med morötter och plommon + klyftpotatis, gräddsås, brysselkål. gelé, sallad m.m. Detta var farligt gott och jag backade 2 ggr!

När detta hade fått smälta i magen så åkte efterätten fram, som var en hemmagjord fruktsallad med gräddglass.

Mätta och belåtna satte vi oss i soffan och jag tog dom sista ätbara chokladpralinerna (hade redan nallat sen tidigare) och sen hoppade vi på julnötterna!

Sen var det dags för fika och det var min fars favorit som är marängsviss, sen farmors hemmabakade kakor med fyllning (vet ej vad dom heter) och lite pepparkakor!

Jag börjar ana ugglor i mossen, tror jag fått min passion för mat av min farmor rentav? Måste nog kolla upp recept på hennes kakor för dom är livsfarligt goda!

Åkte faktiskt hem ganska mätt och belåten, men nöjde mig inte där utan drog till med en ganska trevlig skål med gottis, som man kanske får kalla sludgebowl?

Dagsintaget idag kan jag endast spekulera i och för att sätta siffror tagna helt ur luften...

Totalt:
3633 kcal
178g protein
371g kolhydrater
145g fett

Kommentar:
Fettet låter väldigt högt, men åt trots allt en hel del nötter och choklad så antar det springer iväg så pass för har som sagt bara huggit lite siffror ur luften (men jag är skadade för livet och kan nästan höfta allt med väldigt liten felmarginal).

Har intagit 3x10g bcaa (aminosyror) idag för att "skjuta" på fastan då träningen som jag nämde innan skedde på förmiddan. Detta är inget jag rekommenderar en ovan, men funkar ypperligt och kan inte se några tydliga tecken på att mina quads trillar av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar