onsdag 26 december 2012

Japp, jag begick #julbord!

Får bli en liten kombinerad "lägesrapport" och en summering av dagen!

Vet inte riktigt vad som hänt, mer än att jag ätit sjukligt mycket kalorier ett par dagar senaste veckan men inget extremt mer än att jag blev spymätt på julaftonen (som sig bör). Känns nästan som jag är sjuk, rentav febrig för fryser ömsom svettas men har inte feber då kroppstemepen är under 37 grader.


Kollar man viktkurvan så känns det nästan som att det är "något i görningen", för så mycket sprit drack jag inte i lördags att det ska balla ur så här (brukar diffa 5-6kg pga alkohol). Det komiska är att säkert 1-2 kg satt sig i ansiktet för jag är HELT svullen som om jag fått stryk!


Nåja, idag har jag ätit en hemmagjord hotellfrukost som "brunch" och ett gäng chokladbitar + varm choklad för att nu ikväll avsluta med den traditionsenliga 1,5-kgs proteintgröten och bestämt att jag åtminstone ska återgå till att PF:a så det blir lite ordning på torpet!

Ps. Har inte orkat göra en grov summering av vad jag ätit sen i lördags (än) men förra veckan slutade nog på 3500-5000 kcal i överskott och denna vecka kommer troligen inte bli så mycket bättre = 1-1,5kg onödigt fett kommer denna långhelg resultera i, vilket får anses som klart godkännt då jag utan att överdriva ätit drygt 1kg choklad + en hel del annan skit! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar