måndag 17 december 2012

Vecka 50 - DONE!

Börjar nästan bli tjatigt, men för min egen del är det veckovis trevligt att stämma av och ser hur min utstakade plan ser ut att gå. Så för att skojja till det lite bjuder jag även på en bild i dagens veckorapport!


Detta är resultatet av drygt en månads lean massing, lean bulk eller kanske rentav värt kalla leangains trots att jag ej längre fördelar mina makronutrienter (protein, kolhydrater & fett) enligt Martin Berkhams riktlinjer.

Vad har detta då inneburit i viktökning siffermässigt?

Vikt kontra kaloriintag

v. 45: 83,13 kg (+0,19) Kcaldiff: -5000 (in: 2600 kcal/dag)
v. 46: 82,01 kg (-1,12) Kcaldiff: -3700 (in: 2600 kcal/dag) - Deff-avslut och Kreatin-start 14/11!
v. 47: 82,51 kg (+0,50) Kcaldiff: +-0 (in: 3300 kcal/dag)
v. 48: 84,13 kg (+1,62) Kcaldiff: +400 (in: 3400 kcal/dag)
v. 49: 84,33 kg (+0,20) Kcaldiff: +1900 (in: 3300 kcal/dag)
v. 50: 84,49 kg (+0,16) Kcaldiff: +1000 (in: 3250 kcal/dag)

Kändes ju inte direkt motiverande att öka 2,1 kg på 2 veckor, men eftersom den största ökningen är pga kreatin och deffavslut så hade jag is i magen och har legat på nästa exakt samma kcalintag senaste fyra veckor och det som gör att "kcaldiff" skiljer är träningsmängden helt enkelt!

Det är här tålamodet kommer in. För jag har alltså varit "off" i över fyra veckor och kollar man på kalorintaget så bör jag inte ens ökat 0,5kg i vikt sen deffavslut och vore ju väldigt trevligt om lite av detta är fettfri massa! (lite småsugen på att göra en kroppsmätning men får nog bli i januari)

Rent spontant känns det som att jag mer än väl är inkörd i detta tänk nu och håller tummarna för att denna vecka visar samma resultat som dom två tidigare för då innebär det att jag har i det närmaste 100% koll på vad min energiförbrukning är en normal dag rent i "viloläge".

Undrar ni hur jag räknar ut mitt "kcal ut" så kan ni läsa mina tankar kring det här, men har även skrivit en mer allmän artikel i ämnet här! (haha, japp jag lever ej som jag lär)

Kommentar:
Har mätt midjan med jämna mellanrum och den är exakt samma som innan deffavslutet och kan rent visuellt inte se någon uppenbar skillnad på min överkropp (har fått på några extra 100gram runt magen) mer än att jag möjligen ökat lite i bröstmåttet men är inte helt lätt att mäta de kroppsmått som går att ändra genom att spänna eller ej! Benen har faktiskt växt lite, men tror jag har kreatinet att tacka för där vilket då innebär att jag fyllt upp muskelglykogenet med främst vattenvikt och inte någon större mängd muskelmassa!

Något jag är mäkta stolt över är att jag faktiskt i skrivande stund lyckats med något jag aldrig tidigare gjort, vilket är att bibehålla min form efter en deff. Trots att jag har ätit allt annat än bra mat, för jag är inte av den tron att man nödvändigtvist måste äta rent som ofta är vad man läser om på i diverse sociala medier! Hur skönt är det inte att kunna trycka godis, glass & annat gott så här i juletider utan att behöva skämmas?

Jag rent ut sagt älskar min nuvarande diet så lär inte bli några som helst problem att hålla detta i x antal månader framöver (för tyvärr finns det ett slut på denna saga, då det än en gång är dags att ta fram skulptureringsverktygen!)

Om ni undrar vad det är för skumt ni läser om så kan ni läsa om mitt nuvarande kostupplägg här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar